دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود مقاله درمورد درمان و مراقبت

مقاله درمورد درمان و مراقبت
دسته بندی پرستاری
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مقاله درمورد درمان و مراقبت

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله درمورد درمان و مراقبت*


درمان و مراقبت

طیفی از مراقبت و درمان ها برای درمان بیماری و ناتوانی استفاده می شوند . این طیف از طب دارای دانش فنی ـ بالا ـ مانند آنچه در بخش مراقبت ویژه ی بیمارستان اعمال می شود ـ تا درمانهایی که برای ناتوانی مورد استفاده اند متغیر است به علاوه درمانهای مکمل مانند سیپروپراکتیک و طب سوزنی در حال حاضر به صورت گسترده استفاده می شوند .

درمان فوریت های طبی مانند ایست قلبی را ممکن است بتوان در محل حادثه توسط پیرا پزشکان با استفاده از تجهیزات نگهدارنده ی حیات و روش های احیاء درمان کرد مفاصل سفت و ضعف عضله را می توان با روشهای جسمانی مانند ماساژ و تمرین درمان کرد این روش ها به طور معمول بخشی از برنامه ی فیزیوتراپی را تشکیل می‌دهند .

آموزش هماهنگی کارهای دستی :

بیماری هایی مانند التهاب مفصلی روماتیسمی موجب اختلال در هماهنگی عضلات سست فرد مبتلا می شوند کاردمان می تواند وسایل کمکی عملی مانند شیشه بازکن را مهیا کند .

نحوه انجام طب سوزنی :

در اولین ویزیت با متخصص طب سوزنی او در مورد تاریخچه ی طبی و نحوه زندگی شما می پرسد متخصص طب سوزنی وضعیت شما را با نگاه کردن به زمان و لمس دوازده نبض ـ شش نبض در هر مچ ـ ارزیابی می کند . مطرح می شود که هر نبض اطلاعاتی در مورد سلامت ناحیه خاصی از بدن به دست می دهد اگر متخصص طب سوزنی یک پزشک باشد ، او شما را با انجام معاینه ی فیزیکی و نگاه به سوابق طبی‌تان بررسی خواهد کرد .

متخصص طب سوزنی از شما می خواهد تا لباسهایتان را در بیاورید تا نقاط سوزنی دیده شوند و سپس بر روی یک میز معاینه قرار گیرد . بین شش و دوازده نقطه سوزنی در هر دفعه مورد استفاده قرار می گیرند که بسته به مشکل مربوطه است ـ ممکن است احساس خفیفی از گز گز شدن بهنگام فرو بردن سوزنها احساس شود . ولی یک متخصص طب سوزنی ، سوزنها را چند ثانیه می چرخاند تا نقاط سوزنی را تحریک کند . وقتی سوزنها در محل قرار دارند ممکن است اندکی احساس کرختی و درد خفیف کنید .

پزشکانی که طب سوزنی انجام می دهند ممکن است از تحریک الکتریکی برای تحریک نقاط سوزنی ویژه از طریق سوزنها استفاده کنند .

سوزنها به مدت چند ثانیه تا یک ساعت در محل نگهداشته می شوند ولی زمان معمول در اکثر موارد 30-20 دقیقه است . سپس سوزنها با مهارت و سرعت بیرون آورده می‌شوند .

درمانهای دستکاری کننده :

دستکاری استخوانها و عضلات بمنظور درمان بیماریهای ستون فقرات و مفاصل می‌باشد.

تاریخچه دستکاری به عنوان درمان به اواسط قرن نوزدهم باز می گردد که در آن زمان دو روش جدید بر پایة این عقیده ابداع شد که بسیاری از بیماری ها به دلیل قرارگیری نا صحیح ستون نخاعی می باشد .

از این درمان برای طیف وسیعی از بیماریها استفاده می شود امروزه این دو نوع درمان دستکاری کنند ـ استئوپاتی و چیروپراکتیک ـ به طور عمده برای درمان بیماریهای سیستم عضلانی اسکلت ، بویژه مفاصل و ستون نخاعی استفاده می شوند . اگر چه چیروپراکتیک و استئرپاتی به عنوان دو روش جداگانه مورد استفاده قرار می گیرند ولی بسیاری از روش های آن ها مشابه یکدیگر می باشند.

در بریتانیا ، استئوپاتی و چیروپراکتیک توسط کنسول های ویژه ای اداره می شوند که در دهة 1990 طرح ریزی شده اند . کنسول ها ، برآموزش و استانداردهای حرفه ای کار آموزان نظارت دارند .

موارد استفاده ی این روش :

در بریتانیا ، بسیاری افراد مبتلا به درد پشت و درد گردن با متخصصین استئوپاتی و سیروپراکتیک مشاوره می کنند . شواهد علمی خوبی وجود دارد که این بیماریها را می‌توان به صورت موفقیت آمیز با هر کدام از دو روش دستکاری کنند درمان کرد . این بیماریها را می توان بصورت موفقیت آمیز با هر کدام از دو روش دستکاری کننده درمانا کرد .

نحوة انجام :

یک درمان گر دستگاری کننده همانند یک پزشک از شما در مورد سوابق طبی نان سؤال می کند پس او شما را معاینه می کند تا تغییرات تون عضلانی و تون پوستی و هرگونه محدودیت در محدودة طبیعت حرکت ستون فقرات شما را ارزیابی کند .

معمولاً در روش چیروپراکتیک ارزیابی با استفاده از عکس های رادیوگرافی انجام می‌شود ولی در روش استئوپاتی کمتر این کار انجام می شود.

معمولاً مشاوره 60-30 دقیقه طول می کشد که بعد از آن برنامة درمانی طرح ریزی می شود ممکن است درمان شامل تعدادی از روش های دستکاری کننده باشد که شناخته شده ترین آنها حرکت هل دادن سریع است که بنام رانش با سرعت بالا ، خوانده می شود . معمولاً چیروپراکتیک به صورت مستقیم برروی ستون مهره کار می کند درحالی که استئوپاتی بر روی اندام بمنظور بهبود در اطراف فصل یا افزایش محدوده ی حرکتی آن استفاده کنند . دوره ی کامل درمان ممکن است چندین هفته طول بکشد و شامل تمریناتی است که باید شما در منزل انجام دهید .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد