دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود چگونه به کمک روش های نوین تدریس دانش آموزان را به درس ریاضی علاقه مند نمایم

چگونه به کمک روش های نوین تدریس دانش آموزان را به درس ریاضی علاقه مند نمایم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
چگونه به کمک روش های نوین تدریس دانش آموزان را به درس ریاضی علاقه مند نمایم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

چکیده

آموزش ریاضی یعنی هر چیزی که مربوط به آموزش و یادگیری ریاضیات می شود. سابقه آموزش ریاضی بعنوان یک رشته دانشگاهی به کمتر از یک قرن می رسد زمان شروع این رشته از هنگامی بود که آموزش دبیران به دانشگاهها برده شد . ریاضیات پیش آهنگ دانش هاست هر کس که می خواهد درست بیندیشد و بهتر فکر کند ناگزیر است که با ریاضیات آشنا شود. علمای ریاضی و دانشمندان در رشته های مختلف بر این باورند که هر علمی که زیر بنای دانش ریاضی نباشد علم نیست . بر اساس این اندیشه بزرگ باور فرهنگی مربیان ما در این راستا حائز اهمیت بسیار خواهد بودتا بتوانند بستر لازم را برای تعمیق این مؤلفه فراهم نمایند.در چنین شرایطی نظام تعلیم و تربیت می تواند مدعی و منادی احیاء دانش ریاضی بعنوان زیرساخت و مفروضه اصلی در تمامی دروس علوم پایه های تحصیلی باشد. در جامعه امروزی به هر شاخه‌ای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است . این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم دبیرستان و پایین دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمی باشد . و این علم چه از لحاظ اقتصادی و اخلاقی حق علوم فراگیران می باشد پس به نظرمی رسد با بهره‌مندی از امکانات و به کار بستن شیوه‌های مناسب آموزش توسط دبیران و با روش‌های متنوع و جذاب دانش آموزان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود اینجانب اعظم سر افراز در اقدام پژوهی فوق تصمیم دارم با ارائه راهکار های نوین تدریس ریاضیات علاقه و توجه دانش آموزانم را به این درس پایه معطوف کرده و آنان را در این درس موفق گردانم.

مقدمه

قوانین حاکم بر طبیعت به خودی خود قابل فهم نیستند مگر زبانی را که این قوانین با آن نوشته شده اند فراگرفته و با آن آشنایی کامل پیدا کنیم .این قوانین با زبان ریاضی نوشته شده اند . " گالیله"

دبیر هنرمند کسی است که با ایجاد شرایط و موقعیت های مناسب آموزشی خود کمتر تدریس کند ولی دانش آموزان بیشتر یاد بگیرند.تدریس موفقیت آمیز ریاضی بستگی دارد به این که عوامل زیر را به طور موثر در تدریس به کار گیرید :

۱-تعیین مفاهیم ریاضی که باید تدریس شوند .

۲-معلومات قبلی دانش آموزان در زمینه ی ریاضی معین شود.

۳-همکاری والدین در آموزش ریاضی.

۴-برنامه ریزی دقیق در آموزش ریاضی.

۵-اعمال مدیریت کارامد در کلاس ریاضی.

زمانی تخصص تدریس در دبیر ریاضی رشد پیدا می کند که هر سال حاصل فعالیت های تدریس خود را به صورت یک تجربه مفید و موثر در کار خود به کار گیرد. تن دادن به تغییر در روش های تدریس به دبیر ریاضی فرصت خواهد داد که کیفیت کار تدریس خود را در تدریس ریاضی افزایش دهد.البته به منظور بالا بردن سطح درک و آگاهی خود در ریاضیات پایه نیز به موازات کوشش هایی که انجام میدهید روحیه قابل انعطاف و خلاق داشته باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد