دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود فایل برای درس مهندسی نرم افزار

فایل برای درس مهندسی نرم افزار
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل zip
حجم فایل 1438 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
فایل برای درس مهندسی نرم افزار

فروشنده فایل

کد کاربری 5973

پژوهش برای درس مهندسی نرم افزار

این فایل شامل تصاویر نرم افزار Rational Rose می باشد که برای یک سیستم مکانیزه انجمن موسیقی نوشته شده است و در آن فقط تصاویر اجرا شده در این نرم افزار وجود دارد و خود فایل این نرم افزار موجود نمی باشد.

Rational Rose ابزار قدرتمند مدلسازی نرم افزاری از طریق زبان مدلسازی UML می باشد.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود گزارش کار آزمایشگاه معماری کامپیوتر

گزارش کار آزمایشگاه معماری کامپیوتر
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل rar
حجم فایل 2041 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
گزارش کار آزمایشگاه معماری کامپیوتر

فروشنده فایل

کد کاربری 5973

گزارش کار آزمایشگاه معماری کامپیوتر

شامل فایل طراحی مدارها و تصاویر آن می باشد.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان (Enterprise resource planning)

پژوهش رشته کارشناسی کامپیوتر سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان (interprise resource planning)
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 727 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87
سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان (Enterprise resource planning)

فروشنده فایل

کد کاربری 5973

فایل کارشناسی کامپیوتر

عنوان : سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning)

فهرست مطالب :

عنوان مطلب شماره صفحه

فصل اول : تعریف ............................................................................................................12

1.1 تعریف سیستم......................................................................................................................................................12

1.1.1 برنامه ریزی سیستم ها .................................................................................................................................12

1.2 تعریف سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی ( erp). ................................................................................13

1.3 تاریخچه erp ..................................................................................................................................................14

1.4 عوامل اصلی موفقیت در پیاده سازی سیستم erp.....................................................................................15

1.5 عوامل موثر در شکست................................................................................................................................... 15

1.6 مدیریت تحول....................................................................................................................................................16

1.6.1 مولفه های مدیریت تحول............................................................................................................................17

1.6.2 دشواریهای مدیریت تحول............................................................................................................................17

1.7 ضرورت ارزیابی erp..........................................................................................................................................17

فصل دوم : امنیت در erp

2.1 مقدمه.............................................................................................................................................................20

2.2 امنیت در سیستم های بزرگ سازمانی......................................................................................................20

2.3 تهدید های امنیتی در سازمان.....................................................................................................................21

2.3.1 رد کردن خدمات......................................................................................................................................21

2.3.2 دزدی اطلاعات............................................................................................................................................22

2.3.3 تخریب اطلاعات...................................................................................................................................... 22

2.4 محورهای حفاظت برای برقراری امنیت ...............................................................................................23

2.5 دسترسی و کنترل آن در سیستم های erp...........................................................................................24

2.6حفاظت از یکپارچگی و اعتبار اطلاعات................................................................................................... 25

2.7 ارزیابی امنیت سیستمهای erp....... .......................................................................................................27

2.7.1 بررسی کنترل دسترسی ها...... ............................................................................................................28

2.7.2 بررسی و بازرسی کاربران.......................................................................................................................28

2.7.3 بازدیدو ارزیابی تنظیمات مربوط به فرایندهای تجاری.....................................................................29

2.7.4 مدیریت تغییرات.......................................................................................................................................30

2.7.5 ارتباطات سیستم.......................................................................................................................................30

2.7.6 حریم خصوصی..........................................................................................................................................30

2.8 نتیجه گیری..................................................................................................................................................32

فصل سوم : معیارهای انتخاب مشاور در حوزه erp

3.1 کلیات..............................................................................................................................................................35

3.2 معیار دهگانه انتخاب مشاور در حوزه erp..............................................................................................36

3.2.1 شناخت حوزه عملیاتی کسب و کار سازمان متقاضی.......................................................................36

3.2.2 شناخت محصولات erp مطرح در بازار...............................................................................................37

3.2.3 قابلیت تشخیص نیازهای سازمان متقاضی.........................................................................................37

3.2.4 توانائی تشخیص میزان آمادگی سازمان متقاضی..............................................................................38

3.2.5 برخورداری از متولوژی مناسب ارزیابی عرضه کنندگان erp....................................................... 39

3.2.6 توانائی مذاکره جهت رفع ابهامات فی ما بین...................................................................................39

3.2.7 توانائی مذاکره در مورد مبانی قیمت گذاری ..................................................................................40

3.2.8 توانائی در برنامه ریزی و مشارکت موثر در اجرای مراحل مناقصه..............................................40

3.2.9 برخورداری از حداقل تجربه مورد نیاز در پیاده سازی .................................................................41

3.2.10 ظرفیت درک مسائل پشتیبانی در دوره بهره برداری..................................................................41

فصل چهارم : مسائل پس از پیاده سازی erp در سازمان

4.1 مقدمه..........................................................................................................................................................44

4.2 تعریف..........................................................................................................................................................45

4.3 پیشرفتهای حاصل از پیاده سازی erp................................................................................................45

4.4 برای حداکثر نتیجه گیری از سیستم erp..........................................................................................46

4.4.1 customize کردن.............................................................................................................................46

4.4.2 upgrade کردن..................................................................................................................................47

4.5 تخصیص کارکنان......................................................................................................................................48

4.6 ROI-Return on Investment یا بازگشت سرمایه.............................................................. 49

4.6.1 مراحل پس از پیاده سازی erp.........................................................................................................49

7,4استفاده از ASP….................................................................................................................................49

فصل پنچم : پروژه ERP و مدیریت تغییر سازمانی

5.1 مقدمه...........................................................................................................................................................52

5.2 شناخت نوع و ریشه های مواجهه افراد سازمان با ERP..................................................................53

5.2.1 ترس از ناشناخته ها و فقدان آگاهی................................................................................................53

5.2.2 احساس عدم امنیت شغلی.................................................................................................................54

5.2.3 عادت .......................................................................................................................................................54

5.2.4 ترس از دشوار شدن کارها...................................................................................................................54

5.2.5 عدم اطمینان از صحت عملکرد سیستم..... ......................................................................................54

5.2.6 تنبلی ساختار................................ ......................................................................................................... 55

5.2.7 عدم امنیت قدرت.............. .....................................................................................................................55

5.2.8 سیاسی کاری ................... ......................................................................................................................55

5.3 شیوه های اعمال تغییرات..........................................................................................................................56

5.3.1 شیوه مشارکتی اجرای تغییر........ .......................................................................................................56

5.3.2 شیوه اجباری اجرای تغییر....................................................................................................................57

5.4 Framework عملی مدیریت تغییرات در پروژه erp......................................................................57

5.4.1 فاز اول...................................... ................................................................................................................58

5.4.1.1 مرحله اول: درک ضرورت تغییر.......................................................................................................58

5.4.1.2 مرحله دوم: انتخاب erp مناسب با مشارکت اعضای سازمان....................................................59

5.4.1.3 مرحله سوم:ایجاد آگاهی...................................................................................................................60

5.4.2 فاز دوم.......................................................................................................................................................62

5.4.2.1 مرحله اول: ایجاد دانش در مورد بهره برداری از erp.................................................................62

5.4.2.2 مرحله دوم: عملیاتی کردن تغییرات...............................................................................................64

5.4.2.3 مرحله سوم: نهادینه کردن تغییرات..............................................................................................65

5.5 نتیجه گیری................................................................................................................................................66

فصل ششم : erp در ایران

6.1 مقدمه........................................................................................................................................................68

6.2 اهداف وزارت بازرگانی از اجرای erp.................................................................................................68

6.3 خرید از شرکتهای معتبر.......................................................................................................................69

6.4 خرید با واسطه و استفاده غیر قانونی آن در ایران...........................................................................70

6.5 خرید از شرکت های کوچک و خرد .............................................................................................70

منابع و مراجع ................................................................................................................................................71

فهرست اشکال :

عنوان شماره صفحه

شکل 1-2................................................................................................................................................................23

شکل 3-6 ...............................................................................................................................................................69


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود پاورپوینت برای درس ریز پردازنده و میکرو کنترلها

پروژه برای درس ریز پردازنده و میکرو کنترلها
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 647 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
پاورپوینت برای درس ریز پردازنده و میکرو کنترلها

فروشنده فایل

کد کاربری 5973

پروژه برای درس ریز پردازنده و میکرو کنترلها


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود پژوهش دوم برای درس سیستم عامل

پژوهش برای درس سیستم عامل
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل zip
حجم فایل 179 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
پژوهش دوم برای درس سیستم عامل

فروشنده فایل

کد کاربری 5973

فایل برنامه نویسی برای درس سیستم عامل مخصوص دانشجویان رشته کامپیوتر


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود پژوهش برای درس سیستم عامل

پژوهش برای درس سیستم عامل
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل zip
حجم فایل 1 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
پژوهش برای درس سیستم عامل

فروشنده فایل

کد کاربری 5973

پژوهش برای درس سیستم عامل مخصوص دانشجویان رشته کامپیوتر


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود نمونه سوال درس طراحی وب

نمونه سوال درس طراحی وب مخصوص دانشجویان رشته کامپیوتر
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 69 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
نمونه سوال درس طراحی وب

فروشنده فایل

کد کاربری 5973

نمونه سوال درس طراحی وب مخصوص دانشجویان رشته کامپیوتر


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت بدن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت بدن
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 70 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت بدن

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

یشینه­ تحقیق

پژوهش درباره مدیریت بدن و ارتباط آن با دیگر متغیرهای اجتماعی، از جمله سبک زندگی، به دو سه دهۀ اخیر مطالعات جامعه­شناختی مربوط می­شود. سوای تحقیقات بسیاری که جامعه­شناسان دیگر جوامع به مقتضای روابط و مناسبات حاکم بر جامعۀ خود در این باره انجام داده­اند، در ایران تحقیقات چندی در این حوزه انجام گرفته که به چند مورد از آن­ها اشاره می­کنیم.

آزاد ارمکی و چاوشیان(1381) در مقاله­ای با عنوان «بدن به مثابه رسانه­ی هویت» به بررسی تجربی فرضیه­ی گسسته­شدن شکل­های هویت­ از موقعیت­های ساختاری و پیوند آن با خصوصیات فرهنگی پرداخته­اند. جامعه­ی آماری این تحقیق کلیه افراد 18 ساله و بالاتر ساکن تهران بوده است که 825 نفر به عنوان حجم نمونه­ی تحقیق با روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب شده­اند. یافته­های تحقیق حاکی از آن است که سطوح گوناگون مدیریت بدن رابطه­ی معناداری با متغیرهایی دارد که آشکارا دلالت فرهنگی دارند، متغیرهایی نظیر جنس، سن، تحصیلات، سرمایه­ی فرهنگی، دیانت، و نگرش سنتی به خانواده. اما بین مدیریت بدن و متغیرهای ساختاری مثل پایگاه اقتصادی و اجتماعی­، سرمایه­ی اقتصادی و شغل رابطه­ی معناداری مشاهده نشده است. در پژوهشی دیگر با عنوان «بررسی جامعه­شناختی عوامل مؤثر بر مدیریت بدن در زنان (مطالعه موردی زنان شهر شیراز)»، اخلاصی(1386) به بررسی ارتباط بین پذیرش اجتماعی بدن و مدیریت بدن پرداخته است. وی رابطه معنادار میان این دو متغیر را به کمک روش پیمایشی مورد بررسی قرار داده است. حجم نمونه تحقیق 400 نفر از زنان 18 تا 40 ساله ساکن در مناطق هشت­گانه شیراز بود که با روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای و تصادفی ساده انتخاب شدند. چارچوب نظری تحقیق بر اساس آرای اروینگ گافمن، بوردیو، گیدنز و نظریه مبادله تدوین شده است. نتایج تحقیق با استفاده از آماره­های توصیفی و استنباطی نشان می­دهد که میانگین مدیریت بدن برابر با 8/62 درصد است که حاکی از میزان بالای توجه زنان به بدن در همه وجوه آن از آرایشی ، مراقبت و...است. همچنین بین متغیرهای مصرف رسانه­ای، پذیرش اجتماعی بدن و پایگاه اقتصادی- اجتماعی با مدیریت بدن رابطه مستقیم ­و معنادار و بین متغیرهای دینداری و مدیریت بدن­ رابطه معکوس و معنادار وجود دارد.

شیرین احمد­نیا (1385) نیز در مقاله­ای با عنوان «جامعه­شناسی بدن و بدن زنان» ضمن این که از اهمیت بدن و ضرورت توجه داشتن بر بدن از سوی زنان اشاره دارد به فشارهای فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر بدن زنان نیز توجه کرده است. او معتقد است اساساً الگوی فرهنگی غربی در سطح بین­المللی که از طریق رسانه­های جمعی و تکنولوژی­های نوین ارتباطی تشدید و تسهیل می­گردد، ارزش­های خاصی مرتبط با اشکال و اندازه­های بدنیِ ایده­آل و مطلوب را مورد تأکید قرار می­دهد، به طوری که این گونه ارزش­ها به عنوان ایده­آل­ها و اهداف عینی بر رفتارهای افراد به­ویژه در جوامع مختلف برای هماهنگ کردن یا نزدیک­تر کردن خصوصیات بدن خود با این ارزش­ها مورد توجه قرار می­گیرند. نمونه مشخص این ارزش­ها که امروزه در مورد زنان در اکثر جوامع مورد توافق قرار گرفته باریک اندامی است. او همچنین به پیامدهای سوء رژیم­های لاغری برای سلامت روانی و جسمانی زنان اشاره کرده است.

موحد، غفاری­نسب و حسینی (1389) در پژوهشی تحت عنوان «آرایش و زندگی اجتماعی دختران جوان» به مطالعه و بررسی دلایل آرایش دختران ساکن در دامنه شهر شیراز پرداخته­اند. این مطالعه به روش کیفی و از طریق مصاحبه با 30 دختر جوان (18-30) که دارای آرایش هستند صورت پذیرفته است. نتایج این پژوهش بیانگر آن است که آرایش با برنامه­ی زندگی افراد در هم تنیده است و توسط آن­ها تنظیم و هماهنگ می­شود. آن­ها در طول مصاحبه به دامنه­ای از دلایل اجتماعی، فردی و روان­شناختی برای گرایش خود به آرایش اشاره کرده­اند. این اظهارات حاکی از آن است که با وجود فشارهای ساختاری موجود، دختران در انتخاب آرایش تا حدودی عاملیت خود را حفظ کرده­اند و آن را به شیوه­ای عقلانی برای کسب سرمایه نمادین و حتی تبدیل آن به دیگر سرمایه­ها به کار می برند. خواجه­نوری وهمکاران (1390) در پژوهشی به بررسی رابطه بین سبک زندگی و مدیریت بدن پرداخته­اند.در این پژوهش پس از بررسی مطالعات نظری و تجربی موجود، نظریه­ی ترکیبی مبتنی بر نظریه­ی گیدنز ساخته شده است. داده­های این پژوهش با استفاده از روش پیمایشی و با تهیه پرسشنامه خودگزارشی در بین نمونه­ای 508 نفری از زنان 15 تا 64 ساله شهر شیراز و با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی چند مرحله­ای گردآوری شده است. نتایج این پژوهش نشانگر آن است که در سطح تحلیل دومتغیره تمامی سبک­های زندگی با مدیریت بر ظاهر و همچنین تغییر شکل اندام رابطه داشته­اند. اما در تحلیل چندمتغیره مشاهده شد که سبک­های مدرن ورزشی- موسیقی، فراغتی، مشارکت­های جدید، مذهبی و در نهایت، موسیقی سنتی روی هم توانسته­اند مدیریت زنان بر ظاهر­شان را با 45 درصد تبیین کنند و متغیرهای سبک مشارکتی جدید، ورزشی- موسیقی جدید، موسیقی قدیمی و در نهایت فراغتی روی هم 3/30 درصد تغییرات مدیریت تغییر شکل اندام زنان را تبیین کنند. رضایی و دیگران (1389) در مقاله پژوهشی خود با عنوان «مدیریت بدن و ارتباط آن با عوامل اجتماعی» به بررسی عوامل اجتماعی مؤثر در مدیریت بدن پرداخته­اند و با استفاده از روش پیمایشی از مجموع 6000 دانشجوی دختر دانشگاه مازندران بر مبنای فرمول کوکران 400 نمونه به روش خوشه­ای چندمرحله­ای انتخاب نموده­اند. دیدگاه­های نظری فمینیسم سوسیال، نظریه فوکو، گیدنز و گافمن برای تبیین مسئله به کار گرفته شده­اند. یافته­های تحقیق نشان می­دهد عوامل مستقیم مؤثر در مدیریت بدن عبارتند از: مصرف­گرایی، فشار اجتماعی، و مصرف رسانه­ای که 83 درصد تغییرات متغیر وابسته را تعیین می­نمایند. مهدوی و عباسی (1389) در تحقیقی با عنوان «بررسی میزان تمایل به مدیریت بدن و کنترل اندام و عوامل مؤثر بر آن» به بررسی میزان تمایل به مدیریت بدن و کنترل اندام و عوامل مؤثر بر آن پرداخته­اند. تحقیق به روش توصیفی از نوع زمینه­یابی انجام شده است. نتایج تحقیق نشان داد که به ترتیب متغیرهای جلب توجه، تشخص­طلبی، تأثیر دوستان و همسالان، تنوع­طلبی و نوگرایی، مقاصد جنسی، همانندسازی، معرف طبقه اجتماعی و داشتن هویت بالاترین تأثیر را در تبیین متغیر وابسته، یعنی میزان تمایل به مدیریت بدن، دارند.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندی سازی زنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندی سازی زنان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندی سازی زنان

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

توانمندسازی زنان

نظریه توانمندسازی[1]

نظریه‌های توانمندسازی بر اساس نوشته‌های فمینیست‌ها و تجارب کشورهای جهان سوم شکل گرفته و نشان می‌دهد که فمینیسم تنها یک امر وارداتی از دنیای غرب و یک پدیده به وجود آمده از شهرنشینی و متعلق به طبقه‌ی متوسط نیست. این نظریه به عنوان یک استراتژی موقعیت زنان در جهان سوم را بتدریج تغییر می‌دهد. با وجود اینکه نظریه‌ی توانمندسازی ازعدم برابری بین زن و مرد و سرچشمه‌ی فرمانبرداری زنان در خانواده آگاه است، ولی بر این حقیقت تأکید دارد که زنان مورد ظلم و تعدی متفاوتی قرار می‌گیرند که بستگی به نژاد، طبقه و موقعیت فعلی آنان در نظام بین‌المللی اقتصادی دارد. بنابراین، این نظریه تأکید می‌نماید که زنان باید ساختار و موقعیت ظلم را در سطوح مختلف و همزمان زیر سؤال برند و با آن مبارزه کنند. این نظریه‌ها در حالی که به اهمیت افزایش قدرت برای زنان واقف است، سعی می‌نماید که قدرت را کمتر به صورت برتری فردی بر فرد دیگر و بیشتر از لحاظ توان زنان در جهت افزایش اتکا به خود و قدرت درونی شناسایی نماید. این امر به صورت حق انتخاب در زندگی و تأثیرگذاری بر انتخاب جهت تغییراتی از طریق به دست گرفتن کنترل منابع مادی و غیرمادی اساسی مشخص شده است. این نظریه تأکید کمتری بر افزایش موقعیت زن نسبت به مرد دارد و به دنبال توانمندسازی زنان از راه توزیع مجدد قدرت در داخل خانواده و همچنین بین اجتماعات مختلف است. این نظریه دو فرض اساسی نظریه‌ی برابری را زیر سؤال می‌برد: اول اینکه توسعه لزوماً به همه‌ی مردان کمک می‌کند و دوم اینکه زنان می‌خواهند در جریان اصلی توسعه به صورتی که از طرف دنیای غرب طرح شده است قرار بگیرند (موزر[2]، 1372: 113-114).

3-3-2-نظریه فمینیسم لیبرال[3]

فمینیسم لیبرال بیشتر، جنبشی به نظر می‌آید که می‌خواست برپایه‌ی اصول لیبرالیسم و با پرهیز از رادیکالیسم، حقوق اولیه زنان، یعنی آزادی و برابری، را به وسیله‌ی استدلال و در قالب قانون به دست آورد (پاک نیا، 1389: 107). هدف فمینیسم لیبرال از دیرباز احقاق حقوق برابر برای زنان بوده است یعنی برخورداری زنان از حقوق شهروندی مساوی با مردان. فمینیست های لیبرال بیان می‌کنند که زنان از حقوق مساوی با مردان محروم‌اند و آزادی هایی که برای گروه مردان وجود دارد از گروه زنان دریغ می‌شود (آبوت و والاس، 1380: 287).

فمینیست‌های لیبرال دلایل موقعیت پایین‌تر زنان را ناشی از کم‌تر بودن فرصت‌های زنان، فقدان یا اندک بودن میزان تعلیم و تربیت و محدودیت‌های محیط خانوادگی می‌دانند. آن‌ها ادعا می‌کنند که حقوق زنان برابر با مردان است و باید از حق ‌تحصیل، حق ‌استخدام، دارایی و حمایت‌های قانونی برخوردار باشند (والری[4]، 1999: 36). هم‌چنین تأکید فمینیست‌های لیبرال این است که الگوهای اساسی جامعه مورد قبول‌اند، اما تغییراتی در مورد حقوق زنان مورد نیاز است. فمینیست‌های اصلاحی برای زنان فرصت رقابت با مردان را طلب می‌کنند. آن‌ها بر آنند که اموری مانند مراقبت روزانه از بچه‌ها و زندگی خانوادگی باید بگونه‌ی انجام شود که زنان نیز بتوانند همانند مردان کار کنند و به زعم آن‌ها مردان نیز باید طرز تلقی‌شان را نسبت به بچه‌داری، کارخانه و دیگر جنبه‌های کار سنتی زنان تغییر دهند (تاور[5]، 1999: 133).

وندل[6] در توصیف فمینست‌های لیبرال امروزی نوشت "با جرأت میتوانم بگویم که فمینیسم لیبرال رؤیای سوسیالیسم را در سر نمی‌پروراند و گر نه فمینیسم سوسیالیستی می‌بود. با این حال لیبرال فمینیست‌ها معمولاً تجدید سازمان اقتصادی و توزیع مجدد ثروت در سطح وسیع را از وظایف خود می‌دانند، زیرا یکی از اهداف سیاسی امروز که با تفکر لیبرال فمینیستی نزدیکی بسیار نشان می‌دهد برابری فرصت‌هاست که بی‌تردید هر دو وظیفه‌ی پیش‌گفته را ایجاب می‌کند و در نهایت به آن‌ها منجر می‌شود" (وندل، 1987).

فمینیسم لیبرال در میان نظریه‌های فمینیستی معاصر در اقلیت قرار گرفته است (ریتزر[7]، 1377: 57) ولی تأکید بر این استدلال که زنان و مردان از حقوق طبیعی لاینفک برخوردارند، مورد توجه واقع شده است (ایمان، 1390: 417).


[1] -Empowerment Theory.

[2] -Moser.

[3] -Liberal Feminist.

[4] -Valerie.

[5] -Tower.

[6] -Wendel.

[7] -Ritzer.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

رضایت شغلی

پژوهشگران با توجه به چارچوب‌های نظریه گوناگون تعاریفی ارائه نموده‌اند که هرکدام جنبه‌هایی از خشنودی شغلی را بیان می‌کند:

فیشر و هانا[1] (1939) خشنودی شغلی را عاملی روانی قلمداد می‌کنند و آن را نوعی ناسازگاری عاطفی با شغل و شرایط اشتغال می‌انگارند. بدین معنا که اگر شغل موردنظر لذت مطلوب را برای فرد تأمین نماید فرد از شغل خویش راضی خواهد بود و چنانچه شغل موردنظر لذت مطلوب را برای فرد فراهم ننماید، فرد شروع به مذمت خویش نموده و از آن ناراضی خواهد بود.

هاپاک[2] (1953) خشنودی شغلی را مفهومی پیچیده و چندبعدی می‌داند که با عوامل روانی،

جسمانی و اجتماعی ارتباط دارد. لاوگویست و داویس[3] (1969) خشنودی شغلی را رابطه میان نظام تقویت‌کننده محیط کار و نیازهای فرد تعریف کرده‌اند. اسمیت، کندال و هیولین[4] (1969) خشنودی شغلی را نظرات مثبت فرد نسبت به شغل خود می‌دانند. مک کورمیک و تیفن[5] (1974) خشنودی شغلی را نگرش مطلوب فرد نسبت به شغل خود می‌دانند.

لاک[6] (1976) خشنودی شغلی را ناشی از ارزیابی شغل به‌عنوان امری می‌داند که رسیدن یا امکان رسیدن به ارزش‌های مهم شغلی را فراهم می‌آورد، فراهم آمدن این ارزش‌ها با ارضای نیازهای اساسی فرد هماهنگ است و به تحقیق آن‌ها کمک می‌کند (ازکمپ[7]، 1990 ترجمه ماهر، 1370).

میچل[8] (1978) خشنودی شغلی را به‌عنوان انعکاس نظرات و احساسات مثبت کارکنان در مورد شغل خود می‌داند (میچل، 1978، ترجمه شکرکن، 1373).

2ـ1ـ2ـ مبانی نظری در مورد رضایت شغلی

نظریه‌ها و تئوری‌های خشنودی شغلی عبارت‌اند از:

نظریه کامروایی نیاز، خشنودی شغلی نظریه برابری، نظریه ارزش، نظریه گروه مرجع، نظریه ژنتیک، نظریه انگیزشی، بهداشتی یا دو عامل هرزبرگ.

2ـ1ـ2ـ1ـ نظریه کامروایی نیاز

این نظریه از جهاتی منطقی‌ترین نظریه خشنودی شغلی است. در این نظریه اعتقاد بر این است که چنانچه فرد آنچه را که می‌خواهد به دست آورد خشنود خواهد شد و هرقدر شخص چیزی را بیشتر بخواهد رسیدن به هدفی خاص برای او مهم‌تر باشد از رسیدن به آن بیشتر خشنود خواهد شد و از عدم دستیابی به آن بیشتر ناخشنود می‌گردد. دو نوع نظریه عمده چارچوب مفهومی نظریه کامروایی نیاز را مورد بررسی قرار داده‌اند. یکی از آن‌ها الگوی کاهشی و دیگری الگوی ضربی هست (وروم، 1964).

هر دو الگوی مذکور فرض می‌کنند که خشنودی شغلی تابعی مستقیم از درجه‌ای است که محیط با ساختار نیازهای فرد همنوایی دارد. طبق الگوی کاهشی، در شرایط یکسان هرقدر نیازهای شخص بیشتر باشند خشنودی شغلی او کمتر است و همچنین هرقدر بازده محیط بیشتر باشد صرف‌نظر از اینکه سطح نیازهای فرد چه باشد خشنودی او بیشتر است. در الگوی ضربی نیازهای شخص را در درجه‌ای که شغل از عهده برآورده نمودن آن‌ها برمی‌آید ضرب می‌کنند و سپس این حاصل‌ضرب‌ها را برای همه نیازها باهم جمع می‌کنند. مطالعات وروم[9] (1959) و شافر[10] (1953) نشانه­های دال بر سودمندی الگوهای کاهشی و ضربی در برآورد خشنودی شغلی ارائه نموده‌اند. پژوهشگرانی همچون توسی (1970) نیلی (1973) کوهن[11] (1963) و اشتلرز[12] (1966) در مطالعات خود تأییدی برای این الگوها نیافتند


Stlars


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت