دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود چگونه زندگی اجتماعی و با هم بودن و سازگاری با بچه ها با اخلاق های متفاوت را به دانش آموزان خوابگاهی بیاموزم

چگونه زندگی اجتماعی و با هم بودن و سازگاری با بچه ها با اخلاق های متفاوت را به دانش آموزان خوابگاهی بیاموزم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
چگونه زندگی اجتماعی و با هم بودن و سازگاری با بچه ها با اخلاق های متفاوت را به دانش آموزان خوابگاهی بیاموزم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

چکیده

مجموعه‌ای از افراد انسانی که با نظام، سنن، آداب و قوانین خاص به یکدیگر پیوند خورده و زندگی دسته‌جمعی دارند، جامعه را تشکیل می‌دهند. زندگی دسته‌جمعی این نیست که گروهی از انسان‌ها در کنار یکدیگر و در یک منطقه زیست کنند و از یک آب و هوا و یک نوع مواد غذایی استفاده کنند.زندگی انسان اجتماعی، به‌معنای این است که ماهیت اجتماعی دارد؛ از طرفی نیازها، بهره‌ها و برخورداری‌ها، کارها و فعالیت‌ها، ماهیت اجتماعی دارد و جز با تقسیم کارها و تقسیم بهره‌ها و تقسیم رفع نیازمندی‌ها، در داخل یک سلسله سنن و نظامات میسّر نیست، از طرف دیگر نوعی اندیشه‌ها، ایده‌ها، خلق و خوی‌ها، بر عموم، حکومت می‌کند؛ که به‌آنها وحدت و یگانگی می‌بخشد. به‌تعبیر دیگر، جامعه عبارتست از مجموعه‌ای از انسان‌ها که در جبر یک سلسله نیازها و تحت نفوذ یک سلسه عقیده‌ها، ایده‌ها و آرمان‌ها در یکدیگر ادغام شده و در یک زندگی مشترک غوطه‌ورند. نیازهای مشترک اجتماعی و روابط ویژه زندگی انسان‌ها، آن‌ها را آن‌چنان به‌یکدیگر پیوند، می‌زند و زندگی را آن‌چنان وحدت می‌بخشد، که افراد را در حکم مسافرانی قرار می‌دهد، که در یک هواپیما و یا اتومبیل سوارند، به‌سوی مقصدی در حرکتند، همه باهم به منزل می‌رسند، از رفتن می‌مانند، دچار خطر می‌گردند و سرنوشت یگانه‌ای پیدا می‌کنند.اینجانب … .. آموزشگاه…. … در اقدام پژوهی فوق تصمیم گرفته ام زندگی اجتماعی و با هم بودن را به دانش آموزان خوابگاهی بیاموزم و سازگاری دانش آموزان را با اخلاق های متفاوت به هم به آنها یاد دهم.

مقدمه:

همه محقّقان و پژوهشگران جهان اعتراف دارند که زندگی باید به گونه‏ای اجتماعی همراه با روح تعاون و همکاری اداره شود. جامعه شناسان با بررسی آثار تمدن انسان‏های گذشته این حقیقت را به اثبات رسانده‏اند که «زندگی اجتماعی» یک ضرورت غیر قابل انکار است و علم روانشناسی نیز معتقد است:

«انسان فطرتاً اجتماعی و دارای روح جمع‏گرایی است»

از دیدگاه قرآن و نهج‏البلاغه نیز اجتماعی بودن انسان و ضرورت زندگی اجتماعی به اثبات رسیده و همگان را به تعاون و همکاری فرا می‏خوانند؛زیرا به تنهایی نمی‏توان راه رشد و تکامل را پیمود و به همه نیازمندیها پاسخ مثبت داد.که حضرت امیرالمؤمنین‏ علیه السلام نسبت به این واقعیت سیاسی، اجتماعی فرمود:

وَالْزَمُوا السَّوَادَ الْأَعْظَمِ فَإِنَّ یدَ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ.

وَإِیاکُمْ وَالْفُرْقَةَ! فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّیطَانِ، کَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ.

(همواره با جمعیت و اجتماع باشید که دست خدا همراه آن است، از جدایی و پراکندگی بپرهیزید که انسان تنها اسیر شیطان است، همانگونه که گوسفند دور از گله، طعمه گرگ)

پس از طرح ضرورت زندگی اجتماعی، اوّلین سؤالی که توجّه و اندیشه هر پژوهنده‏ای را به خود جلب می‏کند این است که:

طبیعی است که جوامع فاسد و آلوده مورد توجّه طرفداران رشد و کمال انسان‏ها نیست،باید به جوامع سالم و متکامل مترقّی روی آورد؟ یا جوامع آلوده را اصلاح کرد؟ همان‏گونه که پیکر بیمار و فرسوده انسان در به دست آوردن سلامت کامل، دچار تزلزل است، پیکر جوامع آلوده نیز نمی‏تواند راه ترقّی را بپیماید و انسان‏ها را به تکامل برساند.از دیدگاه نهج‏البلاغه، هم ضرورت زندگی اجتماعی و هم روی آوردن به جوامع سالم و متکامل ارزشمند است و اصلاح جوامع فاسد نیز از اهداف ارزنده پیامبران الهی بشمار می‏رود، که فرمود:

الصِقْ بِذَوِی الْمُروُءَاتِ وَالْاءَحْسَابِ وَ أَهْلِ الْبُیوُ تاتِ الصَّالِحَةِ وَ السَّوابِقِ الْحَسَنَةِ ثُمَّ أهْلِ النَّجْدَةِ وَالشَّجَاعَةِ وَالسَّخَاءِ وَالسَّماحَُِ فَاِنَّهُمْ جِمَاعٌ مِنَ الْکَرَمِ وَ شُعَبٌ مِنَ الْعُرْفِ

(روابط خود را با افراد خوب و سرشناس و اصیل، برخاسته از خاندان‏های صالح و خوش سابقه و مردم شجاع و سخاوتند و افراد بزرگوار برقرار ساز، چرا که آنها کانون بخشش و کَرَم و مرکز اصیل نیکوکاری می‏باشند.)

آنگاه از جامعه آلوده و افراد فاسد و منحرف شکوه‏ها داشته و نشانه‏های آن را به اصحاب و یارانش می‏شناساند.

وَاعْلَمُوا رَحِمَکُمُ اللَّهُ أَنَّکُمْ فِی زَمَانٍ الْقَائِلُ فِیهِ بِالْحَقِّ قَلِیلٌ، وَاللِّسَانُ عَنِ الصِّدْقِ کَلِیلٌ، وَاللَّازِمُ لِلْحَقِّ ذَلِیلٌ.

أَهْلُهُ مُعْتَکِفُونَ عَلَی الْعِصْیانِ، مُصْطَلِحُونَ عَلَی الْإِدْهَانِ

(خدا شما را رحمت کند بدانید در زمان و جامعه‏ای قرار کرفته‏اید که گوینده حق اندک است و زبان از گفتار راست عاجز و گنگ و حق جویان خوار و ذلیلند.


دانلود چگونه به کمک آموزش دانش آموز مبتنی بر نیاز دانش آموزان را به درس زیست شناسی و مفاهیم آن علاقه مند نمایم

چگونه به کمک آموزش دانش آموز مبتنی بر نیاز دانش آموزان را به درس زیست شناسی و مفاهیم آن علاقه مند نمایم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 141 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
چگونه به کمک آموزش دانش آموز مبتنی بر نیاز دانش آموزان را به درس زیست شناسی و مفاهیم آن علاقه مند نمایم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

چکیده

در آموزش زیست شناسی چالش جدی قرن حاضر تغییر رویه از الگوهای تدریس منسوخ به الگوهای یادگیری موثر است . تاکید بر یادگیری ( و نه تدریس )بر پایه اصول ساخت گرایی استوار است. این روش دانش آموز محور است و هدفش ارتقا بخشیدن به عمق یادگیری است . مرحله گذار از تدریس زیست شناسی به یادگیری زیست شناسی چندان هم سهل و آسان نخواهد بود , چرا که مستلزم کسب برخی مهارت ها از سوی دانش آموزان و دبیران است . از جمله مشکلات مهم، آماده کردن فراگیران با ساختارهای جدید آموزشی به منظور ارتقای پردازش و تحلیل اطلاعات زیست شناختی است . دیدگاههای دانش آموز محور با مقاومت دانش آموزان مواجه خواهد شد . در ثانی بدون داشتن محتوای درسی قوی برای دانش زیست شناسی , حتی با آگاهی از الگوهایی مناسب و موثر ، دانش آموزان یادگیری عمیقی نخواهد داشت . دانشمندان پیشنهاد می کنند که آموزش مبتنی برنیازها و بنیانهای اجتماعی ، در صورتی که در برنامه آموزشی دانش آموزان گنجانده شود ، راهی موثر برای ایجاد انگیزه های لازم در بکار گیری روش های جدید آموزش زیست شناسی است . مسائل و فعالیت های جامعه نگر به دانش آموزان فرصت می دهد تا تنوع حیاتی پیرامون خود را ثبت کنند و خصوصیات گیاهان ، جانوران و میکروبها را در محیط مدرسه یا خانه مشاهده و اندازه گیری نمایند .

با توجه به مطالب ذکر شده بنده نیز برای علاقمند نمودن دانش آموزان سال اول دبیرستان به درس زیست شناسی سعی نموده ام که از روش های جدید و جذاب استفاده نموده و بر آموزش مبتنی بر نیاز های دانش آموزان بهره بگیرم تا بتوانم دانش آموزانم را هرچه بیشتر به این درس علاقه مند نمایم.

مقدمه

هیچکس نمی داند برای اولین بار در تاریخ، تدریس از چه زمانی شروع شد ،اما احتمال داده می شود کار تدریس به صورتی که ما می شناسیم و غالبا عمل می کنیم ، یعنی سخنرانی یک دبیر برای تعداد زیادی دانش آموز ریشه در قرون وسطی دارد . در تاریخ کهن وقتی که کتابها کمیاب می شد در استادان این احساس بوجود می آمد که دانش خود را باید در قالب سخنرانی و خطابه منتشر کنند .( این روش که اکنون در آموزش علوم چندان مورد توجه نیست بنا به اقتضای زمان در همین چند ده سال قبل بهترین و نتیجه بخش ترین روش بوده است و هیچ کس تاریخ را به خاطر اتخاذ این الگوی تدریس ملامت نمی کند ) . اما احتمالا درهمان زمان و یقینا در امروز این باور وجود دارد که گفتن و سخنرانی کردن به تنهایی یک روش سودمند تدریس نیست .دلایل متعدد برای این گفته مطرح می شود ,در این روش اولا دانش آموز یک موجود انفعالی محض است ، دانش آموز یک لیوان خالی انگاشته می شود که باید از کوزه دانش استاد پر شود ! دوما با روش خطابه و سخنرانی بویژه دانش زیست شناسی که یک علم بسیار بزرگ و با زیر شاخه های فراوان است به صورت "کوهی از مشکلات" جلوه می کند .پژوهش ها در زیست شناسی نسبت به سایر علوم سریعتر پیشرفت می کنند و دبیران تمایل دارند تمام نتایج جدید را همراه با یافته های قبلی در حین تدریس بیان کنند . همین امر کوهی از مشکلات و ترس ناشی از آموزش زیست شناسی را برای فراگیر ایجاد می نماید و آنها احساس می کنند که باید برای فراگرفتن زیست شناسی بر این مشکلات عظیم غلبه یابند . این مشکلات و واهمه ها مشکل سوم را ایجاد می کند : یعنی درک سطحی ازحقیقت زیست شناسی . دانش آموزان ما در موفقیت امتحانات کتبی چیزی در جهان کم ندارند ، اما بدلیل سطحی نگری واینکه صرفا لیوان آنها با دانش استاد پر وحتی لب ریز شده است !موفقیت چندانی در عرصه تحقیقات و پژوهش و به عبارت ساده تر حیطه کاربرد پیدا نمی کنند . پاسخ دانش آموز و دانشجوی امروزی به این کوه مشکل چیست ؟ آنان به جای سعی در فهم و درک درست علوم زیست شناسی ، گرفتار روند مدرک گرایی می شوند : دانش آموزان ما با هدف کسب معرفت و دانش تحصیل نمی کنند وفقط به پاس کردن دروس می اندیشند . آنها همیشه این نکته را از خود می پرسند که "دبیر من مایل است که من چه چیزی را بدانم " تادرست برابر آن انجام وظیفه کنند. برابر این الگو( الگو یا پارادایم تدریس )مدارس ،درون یک چرخه بد نهاد قفل شده اند : دبیران علوم زیستی ما نه تنها دانش خود را در دانشگاهها می آموزند ، بلکه در همین مراکز علمی می آموزند که دانش زیست شناسی علمی آموخته شدنی است نه یاد گرفتنی.


دانلود چگونه با جذاب سازی کلاس و منسوخ نمودن روش های تدریس سنتی دانش آموزان را به درس زیست شناسی علاقه مند نمایم

چگونه با جذاب سازی کلاس و منسوخ نمودن روش های تدریس سنتی دانش آموزان را به درس زیست شناسی علاقه مند نمایم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 157 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
چگونه با جذاب سازی کلاس و منسوخ نمودن روش های تدریس سنتی دانش آموزان را به درس زیست شناسی علاقه مند نمایم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

چکیده

تدریس به معنای ساده، یعنی سخنرانی یک دبیر برای تعداد زیادی دانش آموز. این باور ریشه در قرون وسطی دارد. در زما نهای گذشته وقتی کتابی کمیاب میشد، این احساس در دبیر به وجود می آمد که بهتر است دانش خود را در قالب سخنرانی و خطابه منتشر کند؛ اما به تدریج با پیشرفت فناوری و تغییر یادگیرنده، نیاز به تغییر در رو شهای آموزشی احساس شد. امروزه آموزش زیست شناسی با چالشهای بسیاری روبه روست. از جملة این چالشها استمرار روشهای تدریس منسوخ شده، تفکیک آموخته های علمی از دنیای واقعی، کمبود ساعات درسی هفتگی، کاهش فعالیتهای آزمایشگاهی، عدم برنامه ریزی و طبقه بندی درستِ برخی از مطالب درسی، آزمو ن محوری، تمرکز برآموزش کنکوریِ مفاهیم و بالاخره کمبود توجه به خلاقیت یادگیرندگان است.

در مقابل اینها، روشهای مبتنی براستعدادیابی و توجه به فعالیتهای خلاقانه، فعال کردن دانش آموزان در فرایند تدریس با استفاده از رو شهای نوین تدریس، برگزاری اردوهای علمی و بازدید از دستآوردهای علمی جدید، کوشش برای رفع ایرادهای مطالب درسی،توجه به فعالیتهای آزمایشگاهی با اختصاص امتیاز یا نمره به آن، توجه به یادگیری مفاهیم پایه بهجای تمرکز بر نکات کنکوری ومانند اینها از راهکارهای موجود برای بهبود آموزش زیست شناسی و پیشرفت یادگیرندگان است.با توجه به مطالب ذکر شده اینجانب علیرضا حاجیان برای علاقمند نمودن دانش آموزان سال اول دبیرستان ایثار گران ابن سینا شهرستان نهاوند به درس زیست شناسی سعی نموده ام که از روش های جدید و جذاب استفاده نموده تا بتوانم دانش آموزانم را هرچه بیشتر به این درس و مسائل زیست محیطی علاقه مند نمایم.

مقدمه

علم زیست شناسی در عصر حاضر از اهمیت برتری نسبت به سایر پدیده‌ها برخوردار است. چون این علم چه در رابطه با مسائل و تحولات ژنتیکی و چه در مورد مطالعات زیست محیطی مستقیما با پیکر موجودات زنده حیات را بر روی کره زمین تشکیل داده‌اند، سروکار دارد.

با دو برابر شدن حجم اطلاعات در زمینه ژنتیک هر دو سال یکبار ، و با فعالیت بینش از حد علم مکانیک ژن در مهندسی ژنتیک مرحله اصلی بر پا کردن تجهیزات را پشت سر گذاشته و اکنون آماده ورود به مرحله بهره برداری است. شرکت‌های بزرگ هم اکنون با جدیت در پی یافتن کاربردهای تجاری زیست شناسی جدید هستند. آنها رویای قرار دادن آنزیم‌ها را در اتومبیل جهت تنظیم دود اگزوز ، در سر می‌پرورانند. آنان از چیزی سخن می‌گویند که نشریه نیویورک تایمز آن را "میکروب‌های فلز خوار" نامید، که می‌توان از آنها در استخراج فلزات گران قیمت از اعماق اقیانوس استفاده کرد.

آموزش (تدریس) عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل دبیر و شاگرد براساس طراحی منظم و هدفدار دبیر، برای ایجاد تغییر در رفتار . علم زیست شناسی مجموعه ای از دانستنی هاست که از راه تجربة حسّی و آزمایش به دست می آیند. از نظر تاریخی دانش علمی گذشته را باید در متن تاریخی همان دوره بررسی کرد و نباید آن را با دانش امروزی مقایسه کرد.


دانلود چگونه یادگیری و محفوظات اصطلاحات زیست شناسی را در دانش آموزانم بهبود وعلاقه مندکرده

چگونه یادگیری و محفوظات اصطلاحات زیست شناسی را در دانش آموزانم بهبود وعلاقه مندکرده
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
چگونه یادگیری و محفوظات اصطلاحات زیست شناسی را در دانش آموزانم بهبود وعلاقه مندکرده

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقدمه

دانش آموزان پایه ی اول در ابتدای ورود به دبیرستان با این درس که تعداد بسیار زیادی اصطلاح نا آشنا ، تخصصی و غیر فارسی را در متن خود جای داده است ، مواجه می شوند. این امر برای کسانی که رشته ی تجربی را انتخاب می کنند به شکل گسترده تری ادامه می یابد و آنان را برای به خاطر سپردن و صحیح نویسی در امتحان با مشکل روبرو می کند .

در آزمون ها همان قدر که مفاهیم در نظر گرفته می شود ، محفوظات هم مورد سوال است و پاسخ صحیح ندادن به آنها می تواند موجب اضطراب دانش آموز و ضعف پاسخگویی به تمام سوالات آزمون شود .

اشتباه نوشتن کلمات تخصصی در برگه امتحانی دانش آموز، موجب کاهش نمره ی او خواهد شد و چون : « مدرسه ها و به تعبیر درست تر ، نظام آموزشی ما در حال حاضر یادگیری را با نمره تفسیر می کند ، همان گونه که پایان آموزش به مدرک گرایی ختم می شود نمره اهمیت فوق العاده ای در نظام آموزشی بیشتر کشور ها دارد و توصیه ها ی ساده به معلمان ، دانش آموزان و والدین برای نادیده گرفتن آن راه به جایی نخواهد برد » [1] . حاصل کاهش نمره ی دانش آموز هم برای خود او تنش زاست و هم باعث کاهش بازده عملکرد دبیر مربوطه از نظر سیستم آموزشی می گردد .

از طرف دیگر « نوشته های پر از غلط املایی ، اثر خاص را در ذهن مخاطب بر جا می گذارد این که املا تا چه اندازه می تواند در پیشبرد اهداف درسی و غایت های پرورشی ما را یاری برساند نکته ای است که می توان آن را با " مهارت روان خوانی " یا فارسی مقایسه کرد » .[2]

به خاطر سپردن اصطلاحات مشکل زیست شناسی هر چند از نظر " بلوم " [3] در پائین ترین طبقه ی سطح یادگیری یعنی دانش قرار می گیرد ، اما از آنجا که فهم متون زیست شناسی و انتقال صحیح و دقیق مطالب نیاز به حفظ همان اصطلاحات دارد این مطلب به ظاهر کم اهمیت ، اهمیت می یابد .

بیان مسئله

زیست‌شناسی از علوم طبیعی و دانش مربوط به مطالعه جانداران زنده است. این دانش به بررسی ویژگی‌ها و رفتار سازواره‌ها، چگونگی پیدایش گونه‌ها و افراد، و نیز به بررسی برهمکنش جانداران با یکدیگر و محیط پیرامونشان می‌پردازد.زیست‌شناسی شامل موضوعات وسیعی است که دارای تقسیم‌بندی بسیاری از مباحث و رشته‌های مختلف است.از جمله مهم ترین موضوعات آن عبارت از پنج اصل به‌هم‌وابسته است که می توان آن‌ها را اساس زیست شناسی مدرن نامید. درس زیست‌شناسی به علت ساختار منحصربه‌فرد خود درسی کاملاً مفهومی است و خیلی از سؤال‌هایی که در این درس مطرح می‌شود دربرگیرنده‌ی نکته‌های برآمده از متن کتاب درسی و شکل‌های آن است و دانش‌آموز صرفاً با حفظ خط به خط کتاب درسی قادر به پاسخ‌گویی تست‌ها نیست؛ بنابراین یکی از دغدغه‌های دانش‌آموزان رشته‌ی تجربی این است که چگونه می‌توانند در درس زیست‌شناسی درصد دلخواه خود را کسب کنند.

زیست شناسی علم شناخت حیات است( این لغت از کلمه یونانی بیاس به معنی زندگی و لوگاس یعنی دلیل منطقی تشکیل شده است). زیست شناسی به ویژگیها و رفتارهای موجودات، چگونگی تشکیل گونه ها و انواع موجودات و روابطی که آنها با هم دارند و به محیط زیست آنها مربوط می شود. زیست شناسی طیف گسترده ای از رشته های علمی که اغلب رشته های علمی مستقل بحساب می آیند را شامل می شود. روی هم رفته زیست شناسان حیات را از روی دامنه وسیعی از شاخصها مورد مطالعه قرار می دهند.

در این میان در علم زیست شناسی اصطلاحات بسیار زیادی وجود دارد. دانش آموزان برای اینکه بتوانند چه در علم زیست شناسی و چه در کنکور و دیگر مسابقات دانش مورد قبول را کسب نمایند ناگزیرند این اصطلاحات و مفاهیم را حفظ نمایند. بنا بر این بنده در پی راهکاری هستم که بتوان به دانش آموزان در جهت هرچه بهتر به خاطر سپردن این اصطلاحات کمک نماید.


دانلود چگونه نقش مدرسه را در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان زیاد کنیم نمایم

چگونه نقش مدرسه را در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان زیاد کنیم نمایم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 660 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
چگونه نقش مدرسه را در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان زیاد کنیم نمایم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

چکیده

سلامتی ، مهمترین عامل پیشرفت و ضامن بقای جامعه است . طراحی ، تدبیر و اجرای برنامه های توسعه در بعد بهداشتی ، اعم از بهداشت جسمی و روان ، پس از خانواده باید در مدارس پایه ریزی گردد. چرا که در ایران کودکان از شش سالگی وارد مدرسه می شوند و اکثر آن ها وقتی از مدرسه بیرون می آیند که به بزرگسالی رسیده اند . بنابراین طبیعی است که انتظار داشته باشیم، این مدت طولانی بر تک تک آن ها اثر عمیق گذاشته باشد . بنابراین با توجه به طولانی بودن دوران تحصیل و باتوجه به حساس بودن کودکی و نوجوانی باید انتظار داشت که مدرسه بتواند در تضمین بهداشت روانی دانش آموزان یا ایجاد دشواری های رفتاری برای آنان نقش مهمی داشته باشد . اینجانب زهرا موحدی در پژوهش حاضر سعی بر این داشته ا م تا عوامل تأثیر گذار بر بهداشت روانی در مدارس همچون ؛ محیط فیزیک مدرسه ، نقش معلمان و نقش بهداشت روانی مسؤولین مدرسه در ارتقای سطح بهداشت روان دانش آموزان ، همچنین ویژگی های افراد سالم از نظر روانی و نشانه های هشدار دهنده برای ضعف روانی که در افراد می توان مشاهده کرد و در پی آن کمکهایی که معلمان و معاونین در ایجاد سلامت روان دانش آموزان می توانند داشته باشندو مواردی از این دست را مورد بررسی قرار داده ام. باشد که با استفاده از نتایج این پژوهش بتوانم به یاری خداوند متعال یاری رسان معلمان و دانش آموزان این مرز و بوم باشم.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده............................................ 1

مقدمه............................................ 2

بیان مسئله....................................... 4

توصیف وضع موجود ................................. 6

اهمیت موضوع...................................... 7

گرد آوری شواهد یک................................ 8

تجزیه و تحلیل داده ها........................... 11

راه حل موقتی..................................... 17

اجرای راه حل و نظارت بر آن...................... 19

گرد آوری شواهد دو................................ 20

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید........................ 21

نتیجه گیری....................................... 22

پیشنهادات........................................ 23

منابع و ماخذ..................................... 24


دانلود چگونه به کمک روش های نوین تدریس دانش آموزان را به درس ریاضی علاقه مند نمایم

چگونه به کمک روش های نوین تدریس دانش آموزان را به درس ریاضی علاقه مند نمایم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
چگونه به کمک روش های نوین تدریس دانش آموزان را به درس ریاضی علاقه مند نمایم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

چکیده

آموزش ریاضی یعنی هر چیزی که مربوط به آموزش و یادگیری ریاضیات می شود. سابقه آموزش ریاضی بعنوان یک رشته دانشگاهی به کمتر از یک قرن می رسد زمان شروع این رشته از هنگامی بود که آموزش دبیران به دانشگاهها برده شد . ریاضیات پیش آهنگ دانش هاست هر کس که می خواهد درست بیندیشد و بهتر فکر کند ناگزیر است که با ریاضیات آشنا شود. علمای ریاضی و دانشمندان در رشته های مختلف بر این باورند که هر علمی که زیر بنای دانش ریاضی نباشد علم نیست . بر اساس این اندیشه بزرگ باور فرهنگی مربیان ما در این راستا حائز اهمیت بسیار خواهد بودتا بتوانند بستر لازم را برای تعمیق این مؤلفه فراهم نمایند.در چنین شرایطی نظام تعلیم و تربیت می تواند مدعی و منادی احیاء دانش ریاضی بعنوان زیرساخت و مفروضه اصلی در تمامی دروس علوم پایه های تحصیلی باشد. در جامعه امروزی به هر شاخه‌ای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است . این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم دبیرستان و پایین دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمی باشد . و این علم چه از لحاظ اقتصادی و اخلاقی حق علوم فراگیران می باشد پس به نظرمی رسد با بهره‌مندی از امکانات و به کار بستن شیوه‌های مناسب آموزش توسط دبیران و با روش‌های متنوع و جذاب دانش آموزان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود اینجانب اعظم سر افراز در اقدام پژوهی فوق تصمیم دارم با ارائه راهکار های نوین تدریس ریاضیات علاقه و توجه دانش آموزانم را به این درس پایه معطوف کرده و آنان را در این درس موفق گردانم.

مقدمه

قوانین حاکم بر طبیعت به خودی خود قابل فهم نیستند مگر زبانی را که این قوانین با آن نوشته شده اند فراگرفته و با آن آشنایی کامل پیدا کنیم .این قوانین با زبان ریاضی نوشته شده اند . " گالیله"

دبیر هنرمند کسی است که با ایجاد شرایط و موقعیت های مناسب آموزشی خود کمتر تدریس کند ولی دانش آموزان بیشتر یاد بگیرند.تدریس موفقیت آمیز ریاضی بستگی دارد به این که عوامل زیر را به طور موثر در تدریس به کار گیرید :

۱-تعیین مفاهیم ریاضی که باید تدریس شوند .

۲-معلومات قبلی دانش آموزان در زمینه ی ریاضی معین شود.

۳-همکاری والدین در آموزش ریاضی.

۴-برنامه ریزی دقیق در آموزش ریاضی.

۵-اعمال مدیریت کارامد در کلاس ریاضی.

زمانی تخصص تدریس در دبیر ریاضی رشد پیدا می کند که هر سال حاصل فعالیت های تدریس خود را به صورت یک تجربه مفید و موثر در کار خود به کار گیرد. تن دادن به تغییر در روش های تدریس به دبیر ریاضی فرصت خواهد داد که کیفیت کار تدریس خود را در تدریس ریاضی افزایش دهد.البته به منظور بالا بردن سطح درک و آگاهی خود در ریاضیات پایه نیز به موازات کوشش هایی که انجام میدهید روحیه قابل انعطاف و خلاق داشته باشید.


دانلود چگونه به کمک ارائه راهکار های جذاب و دانش آموز علاقه به درس ریاضی را در دانش آموزانم نهادینه سازم

چگونه به کمک ارائه راهکار های جذاب و دانش آموز علاقه به درس ریاضی را در دانش آموزانم نهادینه سازم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 193 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
چگونه به کمک ارائه راهکار های جذاب و دانش آموز علاقه به درس ریاضی را در دانش آموزانم نهادینه سازم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

چکیده

از اوایل سال تحصیلی ، همواره رفتار دانش‌آموزان در ساعت ریاضی، توجه من را به موضوعی از این قرار به خود جلب می¬کرد. بدان معنا که در این ساعت، شاهد چهره¬های درهم رفته و بی حوصله¬ی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این ساعت با یکدیگر صحبت می¬کردند، برخی از آن ها بی مورد اجازه¬ی بیرون رفتن از کلاس را می¬گرفتند، چند تا ازدانش¬آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. در واقع آن چه بیش از هر چیز من را متعجّب می‌کند، کم¬تحرکی و بی¬توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود. اینجانب منصور حیدری تبار در اقدام پژوهی فوق راهکارهای چگونگی علاقه مند ساختن دانش آموزان دوره متوسطه ا.ول را به درس ریاضی مورد بررسی قرار داده ام. امید است پژوهش مذکور بتواند در جهت پیشبرد اهداف آموزشی مورد قبول واقع شود.

در پایان این پژوهش :

- دانش¬آموزان در انجام تکالیف ریاضی دقت لازم را دارند.

- به درس ریاضی و فعالیت¬های آن علاقه¬ی وافری نشان می¬دهند.

- از نتایج آزمون هاکه حاکی از پیشرفت آنهاست، راضی هستند.

- فعالیت¬های عملکردی را به دقت انجام می¬دهند.

- بیش¬تر دانش‌آموزان،تکالیف ریاضی را بدون کمک گرفتن از کسی انجام می¬دهند.

- با روحیه¬ی شاد، فعالیتهای کلاسی حاضر را انجام می دادند.

- اولیای دانش¬آموزان از پیشرفت درس ریاضی آنان ابراز خرسندی می¬کنند.

- با کاربرد ریاضی در زندگی تا حدودی زیادی آشنا هستند.

- هنگام انجام فعالیت¬های ریاضی به یکدیگر کمک می¬کنند


دانلود چگونه در مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان خوابگاهی انگیزه بیشتری در درس زبان انگلیسی ایجاد کنم

چگونه در مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان خوابگاهی انگیزه بیشتری در درس زبان انگلیسی ایجاد کنم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 107 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
چگونه در مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان خوابگاهی انگیزه بیشتری در درس زبان انگلیسی ایجاد کنم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

چکیده:

مدارس شبانه روزی از جمله مدارسی هستند که به منظور ایجاد فرصت مناسب برای تحصیل دانش آموزان روستایی و حاشیه نشین شهرهاو جلوگیری از هدر رفتن استعدادهای افراد در مناطق محروم به دلیل نبود مراکز آموزشی مناسب و فراهم کردن زمینه تربیتی نیروی انسانی مورد نیازمناطق محروم از میان دانش آموزان همان مناطق تأسیس شد (میکائیلی منیع، 1389 ). هر ساله بسیاری از دانش آموزان خانه را برای ورود به این نوع مدارس ترک م یکنند و با فرصتها،چالشها و محرک های استرس زای بسیاری همچون جا به جایی روبرو می شوند. دانشآموزان شبانه روزی در جریان جابه جایی و انتقال از خانه به محیط شبانه روزی، غربت زدگی را تجربه می کنند. غربت زدگی مجموعه حالتهای شناختی، رفتاری و هیجانی می باشد که با نشخوار ذهنی درباره خانه، میل شدید به برگشتن به خانه، حالات افسردگی و نشانه های جسمی مربوط می شود (ونتیلبرگ، وینگرهوتس و ون هک ) دانش آموزان خوابگاهی در این نوع مدارس نیاز به مراقبت بیشتری چه از لحاظ آموزشی و چه از لحاظ عاطفی می باشند.اینجانب معصومه سیف نریمان دبیر درس زبان انگلیسی یکی از این مدارس شبانه روزی به نام آموزشگاه نمونه دولتی ریحانه واقع در شهرستان نهاوند می باشم. در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم به ایجاد انگیزه بیشتر در درس زبان انگلیسی در دانش آموزان خوابگاهی بپردازم..مساله ی مورد نظر بی علاقگی و کم کاری دانش آموزان خوابگاهی در آموزش و یاد گیری واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیسی بوده و هدف از انجام این پژ و هش ،افزایش میزان علاقه مندی این دانش آموزان به درس زبان انگلیسی و یادگیری درک مفاهیم آن بوده است.

بر این اساس ، با استفاده از روش های علمی از منابع گوناگون تحقیق مانند : مدیر، همکاران، دانش آموزان، کتابها ، مجلات و اینترنت به تجزیه و تحلیل آنها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مساله و یافتن راه حل های پیشنهادی پرداختم .سپس به انتخاب چندین راه کار عملی از میان راه حل های پیشنهادی پرداخته و پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش ، به اجرای آنها اقدام نمودم.

مقدمه :

طی سالیان اخیر به دلایل مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، زبان انگلیسی تبدیل به وسیله ی ارتباط مردمانی از فرهنگ ها و ملیت های متفاوت شده است. در دنیای امروز، اگر بخواهید در رشته ی پزشکی تحصیل کنید یا مدیری موفق باشید، دانستن زبان انگلیسی برایتان یک ضرورت به شمار می آید. چرا که در آن صورت می توانید در تجربیاتی که دیگر مردم دنیا به دست آورده اند سهیم شوید و در ارتباطی تنگاتنگ با آنان، دانش خود را به روز نگه دارید.

علاوه بر آن، در دنیایی که پیشرفت وسایل ارتباط جمعی رفته رفته آن را به دهکده ای فرضی بدل می کند، نیاز به زبانی مشترک برای برقراری ارتباط و پیشبرد اهداف علمی- اجتماعی بشر، بیش از پیش احساس می شود. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی که خواهی نخواهی به زبان ارتباط مردم دنیا بدل شده است در اولویت کاری تاجران، دانش پژوهان و .... قرار می گیرد. البته منظور از یادگیری، کسب تواناییهای لازم به اندازه ی سخن پردازانی مانند شکسپیر و میلن نیست. بلکه تا حدی است که بتوان دریافت کدام واژه چه مفهومی می توا ند داشته باشد.

لازم می دانم سخنی درباره ی ضرورت یادگیری زبان خارجی از حضرت امام خمینی(ره) نقل کنم:" بیش تر به زبان(خارجی) احتیاج نبود. امروز احتیاج است. باید زبان های زنده ی دنیا جزء برنامه ی تبلیغاتی مدارس باشد ... امروز مثل دیروز نیست که صدای ما از ایران بیرون نمی رفت. امروز ما می توانیم در ایران باشیم و در همه جای دنیا با زبان دیگری تبلیغ کنیم ."

با توجه به مطالب یاد شده ، آشکار می گردد که نقش و جایگاه درس زبان انگلیسی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمیت است.اما سوال مهمی که مطرح می باشد آن است که ، چرا بعضی از دانش آموزان به درس زبان انگلیسی علاقه مند نمی باشند ؟ چرا در بررسی نتایج ارزش یابی درس زبان انگلیسی اغلب فراگیران از بخش واژگان و درک مفاهیم ، نمره ی بیشتری از دست می دهند ؟ چرا بعضی از دانش آموزان در پاسخ گویی به طور شفاهی دچار اضطراب می شوند ؟چرا بعضی از دبیران در تدریس این درس موفقیت چندانی ندارند ؟به راستی دلیل این ناکامی ها چیست و عوامل آن کدامند ؟

در مباحث روانشناسی تربیتی ، انگیزش و تعلیم و تربیت رابطه ای مانند آب و ماهی دارند. برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان باید تلاش نمود تا فرد احساس نیاز کند . برای کسب مهارت در یک زمینه یا کسب دانش در موضوعی خاص اگر انگیزه ، شوق و یا علاقه در میان نباشد ، هیچ گاه به هدف خود نخواهیم رسید . برای اینکه بتوانیم میزان علاقه و میزان انگیزه را افزایش دهیم ، از تقویت کننده های موثر استفاده می کنیم.

در میان دروس دوره ی متوسطه اول ، زبان انگلیسی زیاد مورد علاقه ی اکثر دانش آموزان نیست ویا اینکه در یادگیری آن مخصوصا" در واژگان و درک مفاهیم مشکلاتی دارند. زبان انگلیسی بسیار فرار است و اگر هر چند وقت یکبار تمرین نشود از یاد خواهد رفت. بنده در این پژوهش از هر دو روش تقویت کننده ها هم بیرونی و هم درونی استفاده کردم تا به نتایج مطلوب خود برای حل این مشکل دست یابم..


دانلود مقاله درمورد روش های ضد بارداری

مقاله درمورد روش های ضد بارداری
دسته بندی مامایی
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
مقاله درمورد روش های ضد بارداری

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله درمورد روش های ضد بارداری*

عنوان تحقیق :

روشهای ضد بارداری

درس تنظیم خانواده

فهرست

چگونه حاملگی به وجود می آید .................................................3

روشهای ضد بارداری ...................................................................3

1-آمیزش ناپیوسته ..................................................................4

2-آمیزش انباشته ....................................................................5

3-شستشو ..............................................................................5

4-آمیزش ساکسونی ...............................................................5

5-ژل ها و کرم های ضد حاملگی ...............................................6

6-دیافراگم های مهبلی ............................................................7

7-قرص ضد بارداری ................................................................. 9

8-رفع حاملگی پس از مقاربت .............................................. 10

9-داروهای ضد بارداری کاشتنی ................................................ 11

10-کاندوم(کاپوت) ................................................................ 12

11-بستن مجرای تناسلی مرد (وازکتومی) .................................13

12-بستن لوله های رحم ......................................................... 13

روشهای دیگر ضد بارداری ........................................................ 14

روشهای ضد بارداری جدید ....................................................... 14

چگونگی حاملگی به وجود می آید

دستگاه تناسلی زن در شکل زیر نشان داده شده است . این دستگاه از خارج به داخل شامل فرج , مهبل , رحم , لوله های رحم و تخمدان ها است . در حول و حوش روز چهاردهم عادت ماهیانه , یک تخمک از یکی از تخمدانها پرتاب میشود که این تخمک وارد لوله های رحم می شود . برای اینکه این تخمک تبدیل به تخم گردد باید مقاربت بین زن و مرد انجام شود و اسپرم مرد از طریق انزال , وارد رحم گردد . اسپرو خود را به تخمک می رساند و با آن لقاح می کند و تخم به وجود می آید . تخم در مخاط رحم جایگزین می شود و پس از گذشت 9 ماه تبدیل به جنین کامل می شود و به دنیا می آید .

روشهای ضد بارداری

تا کنون روشهای گوناگون و متعددی برای پیشگیری از آبستنی ابداع شده است که برخی از آنها بعلت زیان آور یا خطر ناک بودن , بتدریج کنار رفته و فراموش شده است . مطالب این تحقیق شامل آخرین تحقیقات در مورد روشهای ضد بارداری می باشد .

1- آمیزش ناپیوسته

اولین تجربه بشر در مورد جلو گیری از بارداری , روش (( آمیزش ناپیوسته )) است . این روش در تمام دنیا انجام شده و به اسامی مختلفی از قبیل روش ناکام و مراقب بودن نامیده می شود . در این روش , مرد در هنگام انزال , آلت تناسلی خود را از مهبل خارج می کند تا مایع منی وارد دستگاه تناسلی زن نشود. به این ترتیب از حاملگی جلوگیری بعمل می آید . از آنجا که روش آمیزش ناپیوسته نیاز به تعلیمات خاص و ابزار ویژه ای ندارد , به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است . این روش در هر شرایطی قابل انجام است و هیچگونه عوارضی برای زن یا مرد ایجاد نمی کند . با انجام این روش , خطر ابتلا زن به سرطان دهانه رحم کاهش می یابد و بعنوان یک را پیشگیری از سرطان رحم بشمار میرود .

فوائد : این روش نیاز به صرف هزینه , آماده سازی قبلی , وسایل خاص و اقدامات پزشکی ندارد . این روش برای زن هیچگونه عوارضی ندارد و در هر شرایطی قابل انجام است . در برخی مطالعات , خطر حاملگی در این روش 17 درصد محاسبه شده است در حالی که خطر حاملگی در استفاده کنندگان از کاندوم و دیافراگم 14 درصد و در روش پرهیز دوره ای 38 درصد بوده است . توجه داشته باشید که ریختن مقداری از مایع منی در اطراف دستگاه تناسلی خارجی زن خطر جدی از نظر حاملگی ندارد و احتمال حاملگی در آن بسیار ناچیز است .

مضرات : تعدادی عوارض فیزیکی و روانی برای این روش ذکر شده است ولی هیچیک قابل توجه نیست . مهمترین مسئله در این روش عدم تمایل برخی افراد برای آمیزش انباشته است و بهترین کار آن است که زوجین از ابتدای ازدواج به این روش عادت کنند .

2-آمیزش انباشته

در این روش مرد باید از انزال جلوگیری کند و هر بار که احتمال انزال پیش می آید بایستی آلت تناسلی را خارج نماید و بوسیله تمرکز روانی از انزال جلوگیری کند . به این ترتیب مقاربت طولانی و پر لذت برای زن و مرد ( بویژه زن ) فراهم می شود . در این روش اصلا انزالی صورت نمی گیرد . آمیزش انباشته روش نسبتا دشواری است و برای همه کس قابل انجام نمی باشد و مطالعات زیادی در مورد آن انجام نشده است . خطر حاملگی در این روش , نسبتا زیاد است و جز روشهای ضد بارداری مطمئن بحساب نمی آید .


دانلود مقاله در مورد رفلاکس ادراری و درمان آندوسکوپیک آن با ماده جدید زیست محیط سازگار در سگ

مقاله درمورد رفلاکس ادراری و درمان آندوسکوپیک آن با ماده جدید زیست محیط سازگار در سگ
دسته بندی دامپزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 120
مقاله در مورد رفلاکس ادراری و درمان آندوسکوپیک آن با ماده جدید زیست محیط سازگار در سگ

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله درمورد رفلاکس ادراری و درمان آندوسکوپیک آن با ماده جدید زیست محیط سازگار در سگ*


مقدمه

خلاصه فارسی

مروری بر منابع

مواد زیست سازگار

آندوسکوپی

Vur در سگ

مواد و روش کار

نتایج


دانشگاه تهران

دانشکده دامپزشکی

شماره ثبت سال تحصیلی 82-81

رساله

برای دریافت درجه دکترای تخصصی جراحی دامپزشکی

موضوع

رفلاکس ادراری و درمان آندوسکوپیک آن با ماده جدید زیست محیط سازگار در سگ

نگارش

دکتر مهدی مرجانی

به راهنمایی استاد ارجمند

جناب آقای دکتر جلال بختیاری


مقدمه:

برگشت ادرار از مثانه بداخل حالب و سیستم ادراری فوقانی تحت عنوان وزیکواوریتر رفلاکس(versico ureter reflex) یا vur در اطفال بمیزان 5/18- 5/0 درصد با بروز مشکل ادراری گزارش شده است که در مبتلایان به عفونت ادراری مکرر 50-24% گزارش شده است.(1)

در مدل حیوانی برگشت ادراری از مثانه به داخل حالب و سیستم ادراری فوقانی یا vur بیشتر در سگ های جوان در سن 4-3 ماهگی شایع است ولی با افزایش سن این بیماری در اکثر موارد خود به خود بهبود می یابد.(10)

در مطالعات وسیع و گسترده ای که در این رابطه روی انسان صورت گرفته vur بصورت اولیه و ثانویه بروز می کند. Vur نوع اولیه متعاقب نارسایی مادر زادی یا اکتسابی در مکانیسم دریچه محل اتصال حالب به مثانه(vuj = verisco ureterd junction) است ولی در vur نوع ثانویه اختلال آناتومیکی یا نوروژنیک یا فونکسیونل وجود دارد. بررسی های بیشتر نشان می دهد عامل ایجاد کننده برگشت ادرار بداخل حالب بعلت اختلال در عملکرد سیستم تخلیه ای ادرار است.(1)

وجود vur در انسان و مخصوصاً اطفال سبب بروز عفونت های مکرر ادراری ( سیتسیت، پیلونفریت)،اسکار کلیوی، اختلال در عملکرد کلیه ها و در نهایت تاخیر در رشد فیزیکی کودکان می گردد. بررسی های مختلف نشان داده است که vur درجه اول و دوم و حالت یکطرفه آن در اطفال 85-75% می باشد که گاهی این وضعیت بصورت خود به خودی درمان می شوند ولی در مورد vur درجه سوم تا پنجم که حدت و شدت بیماری بیشتر است نیاز به درمان های اختصاصی می باشد و امکان درمان خود به خودی آنها کمتر و حدود 30-25 % می باشد.(1)

بروزvur در سگ مواردی مانند طول قطعه حالب زیر مخاط مثانه، قطر ناحیه داخل مثانه ای حالب(interversical) ، نسبت طول حالب ناحیه داخل مثانه ای به پهنای آن، میزان انحناء و چین خوردگی سقف بخش پایین حالب(distal) ناحیه داخل مثانه ای که مانند دریچه عمل می کند، سالم بودن دتروزور(detrusor) در بخش حالب داخل مثانه، حرکات دودی حالب، فشار داخل مجرایی در حالب و مثانه دخالت دارند.(2)

برای تشخیص vur درسگ از روش تزریق ماده حاجب درداخل مثانه و تهیه رادیوگراف ازآن (سیستوگرافی)، retrograde urethrocys tography, maximum disrention ,voiding cystogrphy ,compression cystoure thrography ,cystourethrography می توان استفاده کرد ولی ساده ترین و راحت ترین روش که در این بررسی نیز از آن کمک گرفته شده، استفاده از مواد حاجب و تزریق آن با سوند ادراری بداخل مثانه (سیستوگرافی)است که در صورت وجود vur ، برگشت ماده حاجب و ورود ادرار همراه با آن از مثانه بداخل حالب مشاهده می گردد.(7)

در انسان برای تشخیص vur علاوه بر موارد ذکر شده فوق، در اطفال کشت ادرار، آزمایش ادرار،(voiding cystoureterography = vcug) ، سونوگرافی از کلیه ها و اسکن کلیه ها نیز توصیه می گردد. درمان vur در انسان با روش های دارویی(medical) یا جراحی(surgical) میباشد.

در روش درمان با دارو از تجویز آنتی بیوتیک ها با دوز پیشگیری از آموکسی سیلین و آمپی سیلین در هفته اول زندگی و پس از گذشت 6 هفته کوتریماکسازول و از دو ماهگی نیتروفورانتوئین استفاده می گردد.

پس از گذشت یک سه و هر 12 ماه یکبار انجام روش کشت ادرار انجام می شود و پس از تایید وضعیت نرمالvcug و سونوگرافی از کلیه و مثانه آنتی بیوتیک تراپی قطع می گردد.(1)

درمان با روش جراحی که در این پایان نامه بیشتر مورد نظر است در موارد زیر انجام می شود:

1ـ غیر قابل اعتماد بودن درمان بیمار از نظر مصرف دارو و عدم توالی آن، حوالی بلوغ، تاخیر در رشد فیزیکی اطفال و بیماران