دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود سبک سازی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی در کشور زلزله خیز ایران

سبک سازی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی در کشور زلزله خیز ایران
دسته بندی عمران
فرمت فایل docx
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
سبک سازی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی در کشور زلزله خیز ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

سبک سازی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی در کشور زلزله خیز ایران

-دبیر اولین همایش بین المللی زلزله و سبک سازی ساختمان اظهار داشت: سبک سازی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی در کشور زلزله خیز ایران است. به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمد رضا عدل پرور با بیان این مطلب گفت: تشخیص و شناسایی زمان، مکان و بزرگی زلزله تا به حال برای بشر امکان پذیر نبوده و این امر باعث شده است که محققان، پژوهشگران و اندیشمندان به فکر راهکارهای اصولی برای کاهش صدمات جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله باشند. وی افزود: جنبش سبک سازی از حدود 70 سال پیش در آمریکا و در 60 سال گذشته در اروپا، ژاپن و کشورهای پیشرفته دنیا شروع شده است و نتایج به دست آمده از سبک سازی ساختمان و سازه ها در مقابل زلزله بسیار مورد توجه جهانیان و کشورهای زلزله خیز قرار گرفته که نتایج عینی و مثبتی را نیز به همراه داشته است. وی با اشاره به زلزله 2/7 ریشتری اخیر کشور ژاپن و زخمی شدن حدود 64 نفر گفت: اگر زلزله ای با همین شدت در شهر تهران بیاید با تلفات میلیونی و تخریب بخشهای عمده از شهر تهران همراه خواهد بود ولی کشور ژاپن با استفاده از فناوری جدید مقاوم سازی در سازه های خود با حداقل تلفات جانی و مالی روبرو شد. عدل پرور گفت: شاید سبک سازی بناها تا حدودی هزینه های ساخت را افزایش دهد ولی در مقایسه با کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از زلزله، سبک سازی سرمایه ملی به حساب می آید و در نهایت از دیدگاه مهندسی ساخت و ساز اقتصادی تر می شود.

وی افزود: بعد از زلزله مرگبار و فاجعه امیز رودبار و بم توجه مسوولان به راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله معطوف شد و بحث سبک سازی، با توجه به یافته ها و پژوهش جهانی مورد توجه متخصصان و کارشناسان و سازندگان ساختمان کشورمان قرار گرفت. وی در ادامه گفت: حرکت به سمت سبک سازی علاوه بر موارد یاد شده نیازمند فرهنگ سازی استفاده از سازه های سبک و تغییر نگرش متخصصان و کارشناسان امر ساخت و ساز در کشور است.

عدل پرور افزود: به همین منظور مهمترین اهداف اولین همایش بین المللی زلزله و سبک سازی ساختمان که اوایل مهرماه سال جاری برگزار می شود، تبادل اطلاعات در مورد استفاده از فناوریهای نوین، شناخت مصالح جدید و سبک در اجرای انواع سازه ها و ساختمانها، نحوه عملکرد ساختمانهای سبک در برابر زلزله و معرفی مصالح بومی سبک و مقاوم در برابر زلزله و معرفی مصالح بومی سبک و مقاوم در برابر زلزله و همچنین آگاهی از آخرین اطلاعات به دست امده تحقیقات توسط مهندسان، نخبگان، پژوهشگران و اندیشمندان کشور ایران و دیگر کشورهای جهان است.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد