دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود پکیج برنامه 30 روزه تا پولدارشدن

پکیج برنامه 30 روزه تا پولدارشدن
دسته بندی عمومی
فرمت فایل zip
حجم فایل 278 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
پکیج برنامه 30 روزه تا پولدارشدن

فروشنده فایل

کد کاربری 4572

پکیج برنامه 30 روزه تا پولدارشدن


دانلود دانلود اقدام پژوهی چگونه مانع افت درسی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در درس عربی شدم

چگونه مانع افت درسی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در درس عربی شدم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
دانلود اقدام پژوهی چگونه مانع افت درسی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در درس عربی شدم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فهرست مطالب

چکیده: 1

کلید واژه :. 1

مقدمه. 2

منظور از افت تحصیلی چیست؟. 2

خسارت‌های ناشی از افت‌ تحصیلی:. 3

عوامل موثر بر افت تحصیلی:. 4

زبان عربی. 7

توصیف وضعیت موجود. 9

زمینه های پیدایش مساله: 10

اهمیت پژوهش: 18

اهداف تحقیق: 19

روش جمع آوری اطلاعات (شواهد 1 ). 21

نتایج حاصل از فرم نظر سنجی: 21

گردآوری اطلاعات شواهد 2. 22

پیشنهادات: 24

منابع. 25

چکیده:

افت تحصیلی کاهش عملکرد دانش آموز از رضایت بخش به نامطلوب است، اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانش آموزی فاصله ای ایجاد شود، از آن به عنوان افت تحصیلی یاد می شود و بهترین شاخص در این زمینه مقایسه عملکرد قبلی و فعلی است

دراین پژوهش که در مدرسه متوسطه ومقطع دوم متوسطه در درس عربی صورت گرفته دلایل افت درسی دانش آموزان با استفاده از روش پرسش نامه ومصاحبه بااولیاء مورد بررسی قرارگرفته است .

ارتباط نزدیکی بین آموخته های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.

مشارکت دانش آموزان در تدریس ها به تعمیق آموخته های اوکمک شایانی می کند.

انجام بازی فردی وگروهی کلاس راشاداب وازدلزدگی نسبت به درس عربی می کاهد.

عامل تشویق تاثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد.

استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش اموزآن نقش مثبت دارد.


دانلود دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم

دانلوداقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فهرست مطالب

چکیده. 2

مقدمه. 3

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله. 3

گرد آوری اطلاعات ( شواهد ا ). 5

تجزیه و تحلیل وتفسیرها: 8

انتخاب راه جدید به صورت موقّت. 11

آموزش درمانی. 11

تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده. 12

قانون اثر ونتیجه : 14

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 16

عوامل موثر بر پرخاشگری. 17

انواع پرخاشگری. 17

علل پرخاشگری. 18

ارائه دلایل مشکل پرخاشگری:. 19

گرد آوری اطلاعات(شواهد 2). 22

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار. 23

ارائه راهکارها. 25

منابع. 26

چکیده

اینجانب ساره…………، معلم پایه اول ابتدایی با مدرک تحصیلی ……………. مدت ………… است که مشغول تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک می باشم . در سال جاری در دبستان …….. واقع در ………………………. دوران خدمت خود را گذراندم .

در کلاس من دانش آموزی به نام محمد بود که اصالتا سیستانی بود و مدت کمی هم بود که بخاطر کار پدر خود به شمال مهاجرت کرده بودند . متاسفانه این دانش آموز دچار بعضی اختلالات رفتاری ناشایست شده بود . از قبیل شلوغی کردن ، مسخره کردن دیگران، اذیت دادن به دیگر دانش آموزان ،حسودی کردن ، تنبلی ، بی حوصلگی ، فحش ، لجبازی ،سردرد بود.

در پایان با راهکارهایی که توسط خودم و همکاران اجرا شد توانستیم مشکل این دانش آموز را رفع نماییم . این راهکارها به شرح زیر است :

1- محبت به موقع و متناسب به فرزندان ودانش آموزان ، موجب کاهش اختلالات رفتاری می شود.

2- توجه به موقع، محبت ، تقویت نکات مثبت ، پرورش اعتماد به نفس ، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و دیگران می شود.

3- ایجاد انگیزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود ومعلم و دیگران موجب بهبود وضعیت تحصیلی و رفتاری فرد می شود.

4- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد .

5- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی های صاحب نظران استفاده گردد .

6- بهتر است برای رفع مشکل ، نظریه های علمی و تحقیقات گذشته مورد توجّه قرارگیرد . تا دارای اعتبار می باشد.


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم نظم و انضباط را در ساعت تدریس حرفه و فن سال سوم راهنمایی در کلاس برقرار کنم

دانلوداقدام پژوهی چگونه توانستم نظم و انضباط را در ساعت تدریس حرفه و فن سال سوم راهنمایی در کلاس برقرار کنم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
اقدام پژوهی چگونه توانستم نظم و انضباط را در ساعت تدریس حرفه و فن سال سوم راهنمایی در کلاس برقرار کنم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فهرست مطالب

چکیده. 4

مقدمه. 5

توصیف مسئله و وضیت موجود. 5

گردآوری شواهد 1. 9

تعریف مفاهیم و واژگان کلیدی. 9

یافته های علمی. 10

مشاهده. 12

پیشینه تحقیق:. 14

تجزیه وتحلیل و تفسیر داده ها. 15

ارائه راه حل های پیشنهادی وبررسی راه حل ها ( شواهد 2). 28

منابع. 33

چکیده

عده‌ای کنترل رفتار فراگیرندگان و تسلط بر عوامل رفتاری آنان را انضباط می نامند, برخی معتقدند؛ نظم و انظباط شامل هر نوع سازماندهی در محیط مدرسه و کلاس است، به نحوی که سبب افزایش یادگیری ‌شود.

پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،1373 ، ص 80)

در سال تحصیلی اخیر شاهد مسأله ی بی انضباطی بچه ها و مشکلات مدرسه که باعث آزار برخی همکاران می شد، بودم.

تقریباً هفته ای سه بار و هر هفته یکی از همکاران می نالید در حالی که از شدت عصبانیت گر گرفته بود از کلاسش وارد دفتر می شد و معمولاً هم از دانش آموزان کلاس سوم می نالیدند و آن ها را دانش ‌آموزانی نفهم و بی انضباط می خوانند که به همه چیز توّجه دارند مگر درس و تکالیفشان و اینک آن ها هیچ احساس مسئولیتی در قبال وظایف تحصیلی و مدرسه خود ندارند و تنها برای گذراندن وقت به مدرسه می آیند و هیچ ارزشی برای زحمات معلم هایشان قائل نیستند.

خوشبختانه با راه کارهایی که در این پژوهش هم به آنها پرداخته شده ، توانستم تا حد زیادی این رفتارها را کنترل کنم و مانع تکرار مجدد آنها توسط دانش آموزان گردم.


دانلود دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم

دانلوداقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فهرست مطالب

چکیده. 2

مقدمه. 3

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله. 3

گرد آوری اطلاعات ( شواهد ا ). 5

تجزیه و تحلیل وتفسیرها: 8

انتخاب راه جدید به صورت موقّت. 11

آموزش درمانی. 11

تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده. 12

قانون اثر ونتیجه : 14

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 16

عوامل موثر بر پرخاشگری. 17

انواع پرخاشگری. 17

علل پرخاشگری. 18

ارائه دلایل مشکل پرخاشگری:. 19

گرد آوری اطلاعات(شواهد 2). 22

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار. 23

ارائه راهکارها. 25

منابع. 26

چکیده

اینجانب ساره…………، معلم پایه اول ابتدایی با مدرک تحصیلی ……………. مدت ………… است که مشغول تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک می باشم . در سال جاری در دبستان …….. واقع در ………………………. دوران خدمت خود را گذراندم .

در کلاس من دانش آموزی به نام محمد بود که اصالتا سیستانی بود و مدت کمی هم بود که بخاطر کار پدر خود به شمال مهاجرت کرده بودند . متاسفانه این دانش آموز دچار بعضی اختلالات رفتاری ناشایست شده بود . از قبیل شلوغی کردن ، مسخره کردن دیگران، اذیت دادن به دیگر دانش آموزان ،حسودی کردن ، تنبلی ، بی حوصلگی ، فحش ، لجبازی ،سردرد بود.

در پایان با راهکارهایی که توسط خودم و همکاران اجرا شد توانستیم مشکل این دانش آموز را رفع نماییم . این راهکارها به شرح زیر است :

1- محبت به موقع و متناسب به فرزندان ودانش آموزان ، موجب کاهش اختلالات رفتاری می شود.

2- توجه به موقع، محبت ، تقویت نکات مثبت ، پرورش اعتماد به نفس ، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و دیگران می شود.

3- ایجاد انگیزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود ومعلم و دیگران موجب بهبود وضعیت تحصیلی و رفتاری فرد می شود.

4- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد .

5- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی های صاحب نظران استفاده گردد .

6- بهتر است برای رفع مشکل ، نظریه های علمی و تحقیقات گذشته مورد توجّه قرارگیرد . تا دارای اعتبار می باشد.


دانلود دانلود ترجمه درس 6 زبان انگلیسی عمومی No Smoking

دانلودترجمه درس 6 زبان انگلیسی عمومی No Smoking
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
دانلود ترجمه درس 6 زبان انگلیسی عمومی No Smoking

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

ترجمه درس 6 زبان انگلیسی عمومی


No Smoking

درس زبان خارجی

پودمان دروس عمومی

نوع فایل:worde

تعداد صفحات :6 صفحه


دانلود دانلود تحقیق نقش زن و مرد در مدیرت اقتصادی خانه

تحقیق نقش زن و مرد در مدیرت اقتصادی خانه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
دانلود تحقیق نقش زن و مرد در مدیرت اقتصادی خانه

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

نقش زن و مرد در مدیرت اقتصادی خانه

مقدمه

هنر اقتصاد خانواده به معنی برقراری تعادل میان منابع محدود درآمدی و مخارج است و تأمین اقتصادی یکی از رموز بقای خانواده‌هاست. اقتصاد خانواده را می‌توان چگونگی سازمان‌دهی و مدیریت منابع خانه تعریف کرد. می‌توان فهرست کاملی از زمان، پول، فضای زندگی و... تهیه کرد. شاید اقلام این فهرست متفاوت به‌نظر برسد، ولی همه آنها دارای یک ویژگی مشترک هستند. ویژگی همه این اقلام در زندگی امروز این است که کمیاب هستندشیوه مدیریت اقتصادی خانواده‌ها، امروزه بخش عمده‌ای از هویت آنان را تشکیل داده، رونق و شکوفایی اقتصادی، رشد و ترقی خانواده را در پی خواهد داشت.

خانواده دوست دارد بهترین نوع غذا را مصرف کند، زیباترین لباس‌ها را برای اعضای خود تهیه کند، در بهترین نقطه شهر و در بهترین منزل زندگی کند، بهترین وسایل و امکانات را در اختیار داشته باشد، به‌طور مکرر سفر برود، بهترین آموزش‌ها را برای فرزندان خود فراهم کند و.... واقعیت این است که اگرچه این درخواست‌ها به وسیله همه خانواده‌ها مطرح می‌شود اما واضح است که فقط درصد کمی از خانواده‌ها قادر به تأمین همه این خواسته‌ها هستند. درآمد یک خانواده متوسط فقط می‌تواند تعداد محدودی از این خواسته‌ها را برآورده کند؛ از این‌رو خانواده باید از میان خواسته‌های خود انتخاب به‌عمل آورد. نیاز به انتخاب در تمامی طول و سطوح مختلف زندگی وجود دارد.اینکه چه و چه قدر مصرف کنیم، چه کسی کار کند، چند ساعت کار کند، در کجای شهر زندگی کنیم، آپارتمان داشته باشیم با چند اتاق و... پرسش‌هایی است که هر روز در خانواده‌ها مطرح است. پاسخ به همه پرسش‌های بالا مستلزم تصمیم‌‌گیری و انتخاب است و به همین دلیل انتخاب، قلب اقتصاد خانواده است.

چگونگی توزیع منابع در دسترس خانواده، بین اعضای آن بسیار مهم است. واضح است اگر یکی از اعضای خانواده قسمت بیشتری از درآمد خانواده را به‌خود اختصاص دهد، سهم کمتری برای دیگری می‌ماند. در اینجا یک راه‌حل طلایی برای حل مسئله توزیع مناسب منابع خانواده پیشنهاد می‌کنیم: لیستی از خواسته‌های افراد خانواده تهیه کنید. انتخاب‌های ممکن را بنویسید. انتخاب‌ها را آنقدر با هم عوض کنید که به بهترین انتخاب با توجه به درآمدتان دست یابید. توجه کنید که هر خانواده سازمانی است که تولید و توزیع کالا را انجام می‌دهد، ولی مثل خط تولید یک کارخانه نیست، سیستم جوی دنیا هم نیست بلکه مکانی است که در آن گروهی زندگی، کار و بازی می‌کنند و عمل هریک بر دیگری اثر می‌گذارد.


دانلود دانلود تحقیق در مورد نقش و تاثیر تفکر سیستمی در مدیریت خانه

دانلود تحقیق نقش و تاثیر تفکر سیستمی در مدیریت خانه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
دانلود تحقیق در مورد نقش و تاثیر تفکر سیستمی در مدیریت خانه

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

نقش و تاثیر تفکر سیستمی در مدیریت خانه

مقدمه

متاسفانه انسانها امروز، علی‌رغم داشتن اختیار و آگاهی، به درستی یکدیگر را درک نمی‌کنند. در بسیاری موارد خود ما، دیگران را به سوء‌نیت متهم می‌کنیم که این امر ریشه در سوء فهم دارد و ریشه این سوء مفاهمه را نیز باید در فقدان بنیانهای مشترک برای «ما» شدن جست؛ در صورتی که جامعه ما نیازمند «تفاهم» است و تفاهم نیازمند ابزار است، ما باید تلاش کنیم که ابزار مفاهمه تولید کنیم، تا به این وسیله به یکدیگر پیوند بخوریم.

امروز دانش بشر به طور عمده بر مبنای عقل جزءنگر شکل گرفته است و همین مساله قدرت درک بسیاری از مسائل را از او سلب کرده است. همچنین این موضوع «مفاهمه» را نیز مشکل کرده است، به دلیل اینکه با عقل جزءنگر، نمی‌توان ابزار مفاهمه تولید کرد.در این شرایط است که تفکر سیستمی می‌تواند راه جدیدی پیش روی ما بگشاید.تفکر سیستمی، فرآیند شناخت مبتنی بر تحلیل (تجزیه) و ترکیب در جهت دستیابی به درک کامل و جامع یک موضوع در محیط پیرامون خویش است. این نوع تفکر درصدد فهم کل (سیستم) و اجزای آن، روابط بین اجزاء و کل و روابط بین کل با محیط آن (فراسیستم) است.از آنجا که رفتار ما ریشه در نظام فکری ما دارد، کسی که دارای تفکر سیستمی است، با موضوعات نیز برخورد سیستمی می‌کند و در رفتارهای خود به دنبال تشخیص عناصر تشکیل‌دهنده موضوع و پیوندهای موجود میان این عناصر می‌گردد. به این ترتیب فردی که سیستمی فکر می‌کند تنها در جستجوی، مجموعه‌ای از ویژگیهای موضوع نمی‌گردد؛ بلکه تفکر سیستمی به او کمک می‌کند به مسائل به صورت جامع و نظام‌مند نگاه کند.

خانواده های ما برای تقویت جامع‌نگری در درون خود نیازمند تفکر سیستمی هستند، به دلیل اینکه تفکر سیستمی به خانواده کمک می‌کند تا ساختار، الگوها و وقایع را در پیوند با یکدیگر مورد بررسی قرار دهند و تنها به مشاهده وقایع اکتفا نکنند. علی‌رغم این‌که تفکر سیستمی دارای مزایای متعددی است، اما در بسیاری موارد، افراد نسبت به آن تمایلی ندارند.

سوابق تحقیق

باتوجه به گذشت شش دهه از حیات تفکر سیستمی به عنوان رویکردی نظری–کاربردی جای آن دارد که زمینه بالنده‌سازی و اعتلای این تفکر اثربخش در اداره جامعه و خانواده موردعنایت بیشتر خانواده و تصمیم سازان قرار گیرد.

این مساله چند دلیل دارد: نخست اینکه انسانها به صورت طبیعی تمایلی به ساختارشکنی ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند که در ساختارهای ذهنی گذشته‌شان باقی بمانند. دوم این‌که جوهره اصلی تفکر سیستمی توجه به روابط و تعاملات است. در تفکر سیستمی استفاده از فکر و ذهن بیش از به کارگیری چشم به عنوان ابزار دیدن، ضرورت دارد. بدین معنا که از طریق چشم و دیدن، تنها یک شیء یا ماده ملاحظه می‌شود، در حالی‌که با ذهن و نگاه کردن، قدرت مشاهده و درک روابط امکان‌پذیر می‌شود، بنابراین کسانی که روش تفکر سیستمی را انتخاب می‌کنند، ملزم به مشاهده مبتنی بر درک هستند و بدیهی است که این کار مستلزم تلاش و کوشش بیشتری است


دانلود دانلود اقدام پژوهی چگونه افت تحصیلی مسلم، دانش آموز پایه دوم راهنمایی را کاهش دادم

دانلوداقدام پژوهی چگونه افت تحصیلی مسلم ، دانش آموز پایه دوم راهنمایی را کاهش دادم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
دانلود اقدام پژوهی چگونه افت تحصیلی مسلم، دانش آموز پایه دوم راهنمایی را کاهش دادم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فهرست مطالب

چکیده. 2

واژگان کلیدی :. 2

افت تحصیلی – تعلیم و تربیت -راهکار های آموزشی. 2

مقد مه. 3

بیان مسئله. 4

جمع آوری اطلاعات (شواهد 1 ). 4

اقدام راه حل پیشنهادی. 5

ادبیات تحقیق :. 6

منظور از افت تحصیلی چیست؟. 6

خسارت‌های ناشی از افت‌ تحصیلی:. 7

عوامل موثر بر افت تحصیلی:. 8

برنامه های کوتاه و دراز مدت جهت جلوگیری از افت کاهش افت‌ تحصیلی 10

دلایل افت تحصیلی از نظر روانشناسان و اندیشمندان. 11

شیوه های مقابله با افت تحصیلی. 14

جمع بندی اطلاعات. 16

موانع و محدودیت ها. 17

اجرای راه حل دوم. 17

علل افت تحصیلی مسلم. 18

نظرات و پیشنهادات. 18

ارزشیابی و بررسی نتایج کار (شواهد2 ). 20

منابع. 21

چکیده

افت تحصیلی از مباحث مورد توجهی میباشد که در سنوات اخیر ذهن دلسوزان نظام تعلیم و تربیت را به خود مشغول نموده و جهت جلوگیری از این پدیده راهکارهای متفاوتی ارائه شده است . راهکارهای عملیاتی و کاربردی که بعضا مثمر ثمر بوده و نتایج مثبتی نیز در بر داشته است . در این مقاله نیز سعی گردیده که با تجمیع آن دسته از راهکارهای آموزشی که زمینه کم رنگ شدن این پدیده مخرب را بدنبال می آورند ، به بحث و بررسی پرداخته و پیشنهاداتی در این باب که فراخور دانش آموزان، باشد ، ارائه شود .


دانلود دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم تفکر پژوهشی را در دانش آموزان توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم

چگونه توانستم تفکر پژوهشی را در دانش آموزان توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 334 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم تفکر پژوهشی را در دانش آموزان توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

مقدمه

از جمله عوامل بسیار مهم در شناخت مشکلات جامعه و یافتن راه حل برای آنها ، امر پژوهش و تحقیق است پژوهش از دو بعد دارای اهمیت است . نخست اینکه چاره گشای مشکلات فردی و اجتماعی است و دیگر این که با افزایش دانسته های انسان به او کمک می کند تا با انتقال یافته های خود به دیگران در حل مشکلات جامعه کمک مضاعف کند . اما نکته مهم این است که خود پژوهش نیز نیازمند آموزش است چرا که پژوهش در حقیقت یک فن است و روش های مختلفی دارد که یادگیری و به کار بستن آنها جز با آموزش میسر نیست .

در واقع تاکیدی که در تعریف تحقیق بر روش های منظم شده است ما را به آنجا راهنمایی می کند که روش های منظم فقط با آموزش حاصل می شوند نه به صورت تصادفی.اما متاسفانه هنوز فرهنگ پژوهش در کشور ما نهادینه نشده و باور راستین برای پژوهش در بخش های گوناگون آموزشی و فرهنگی تقویت نشده است که بتوان از آن در جهت توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد . اعتقاد به اینکه پژوهش می تواند بسیاری از مسائل را حل کند یا آنها را کاهش دهد در میان مسئولان چندان قوی نیست و هنوز بسیاری از دست اندر کاران طعم شیرین استفاده از نتایج تحقیق را نچشیده اند. این قضیه در مورد نهادهایی که رسماً متولی این امرند و نام تحقیقات را با خود یدک می کشند نیز صادق است. در حال حاضر مقوله پژوهش در دانشگاه های سراسر کشور به عنوان کار تفریحی و درجه دوم تلقی می شود و برای تربیت پژوهشگر حرفه ای هیچگاه تدبیری جدی اندیشیده نشده است . آمار موجود نشان می دهد که در کشور ما به ازای هر یک میلیون نفر شمار محققان کم و از نظر سهم تحقیقات از تولید ناخالص ملی اندک است. در حالیکه در کشورهای پیشرفته ۳۰۰۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر محقق به چشم می خورد و قریب به درصد از تولید ناخالص ملی برای تحقیقات منظور می شود.شکی نیست که مهمترین و اساسی ترین رکن نظام پژوهشی را نیروی انسانی محقق که از توانایی ها ، قابلیت ها و مهارت های لازم پژوهشی برخوردار باشند تشکیل می دهند. آموزش و پرورش به عنوان اولین پایگاه رسمی فرهنگ سازی در این زمینه وظیفه ای خطیر و بزرگ بر عهده دارد که همانا تربیت نسلی جستجوگر ، اندیشمند ، دانا و توانا است . شواهد نشان می دهد این نهاد در این زمینه چندان کامیاب نبوده است. امر پروهش باید با قدرت ، قوت ، جدیت و گستردگی بیشتری در نظام آموزشی کشور ( از پیش دبستان تا تحصیلات تکمیلی و آکادمیک ) توسعه و دنبال شود تا دانش آموزان به پژوهش و پژوهش گری علاقه مند شده و آینده تحقیقاتی کشور را به نحو مطلوب محقق کنند .بر این اساس موضوع اقدام پژوهی اینجانب به با این عنوان انتخاب گردید: چگونه توانستم تفکر پژوهشی را در دانش آموزان ..... توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم؟