|
|
دسته بندی | عمران و ساختمان |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 6172 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
|
|
دسته بندی | عمران و ساختمان |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 6295 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 82 |
|
|
دسته بندی | عمران و ساختمان |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 7680 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 97 |
دسته بندی | عمران و ساختمان |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 4730 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
دسته بندی | عمران و ساختمان |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1652 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
|
|
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 6215 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
|
|
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 203 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
حسابداری پیمان های بلند
مقدمـه
پیمانکاری فعالیتی گسترده است که حوزههای متنوعی مانند سد سازی، راهسازی، ساختمان سازی، تاسیسات نفت و گاز و خدمات را پوشش میدهد. فرآیند پیمانکاری دارای جزئیات فنی زیادی است که از تهیه اسناد مناقصه شروع میشود و تا تحویل قطعی کار به کار فرما ادامه مییابد.
مهمترین مسئله حسابداری برای پیمانهای بلند مدت زمان شناسایی درآمد و سود و یا به عبارت دیگر تخصیص درآمدها و هزینههای پیمان به دورههایی است که در آن دورهها عملیات موضوع پیمان اجرا میشود.
اجرای یک پیمان توسط پیمانکار ممکن است در دورههای حسابداری مختلف واقع شود اگر پیمانکار درآمد پیمان را پس از تمکیل پیمان شناسایی کند و در طول اجرای پیمان از شناسایی درآمد خودداری کند صورت سود و زیان پیمانکار در دوره اجرای پیمان، نتایج عملکرد را متناسب با کار انجام شده نشان نمیدهد.
استاندارد حسابداری شماره 9 برای حسابداری پیمانهای بلند مدت در صورتهای مالی پیمانکار بکار گرفته میشود و برای حسابداری در صورتهای کارفرما کاربرد ندارد. کارفرما برای حسابداری دارایی در جریان ساخت معمولاً از ضوابط استاندارد حسابداری شماره 11 (داراییهای ثابت مشهود) و شماره 8(موجودی مواد و کالا) تبعیت میکند. اگر چه به عنوان استاندارد«پیمان بلند مدت» است و به طور معمول پیمان بلند مدت بیش از یکسال به طول میانجامد. اما الزامات استاندارد برای پیمانهای که مدت آن از یک سال کمتر است نیز کاربرد دارد.
|
|
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
ترجمه فصل هشتم حسابداری دولتی
مقدمه
معمولاً دولت ها از حساب مستقل وجوه پروژه های سرمایه ای برای محاسبه و گزارش فعالیتهای عمده تحصیل سرمایه ای و ساختاری استفاده می کنند . بیانیه شماره 1 NCGA هدف حساب مستقل وجوه پروژه های سرمایه ای را چنین تعریف می کند . « محاسبه منابع مالی استفاده شده برای تحصیل یا ساخت تسهیلات مهم سرمایه ای ( به جز منابعی که از طریق حساب مستقل وجوه اختصاصی و حسابهای مستقل وجوه امانی تامین می شوند . ) »
مبنای حسابداری
حسابهای مستقل وجوه پروژه های سرمایه ای مانند حسابهای مستقل وجوه دولتی از مبنای حسابداری تعهدی تعدیل شده استفاده می کنند . وقتی درآمدها به ثبت می رسند که مبنای تعهدی را بپذیرند ( یعنی ، وقتی درآمدها افزایش می یابند که قابل اندازه گیری و قابل استفاده باشند . هزینه ها هنگامی ثبت می شوند که بدهی پرداخت شده باشد . موارد خاص ( استثناهای ) شناسایی هزینه ( صورت موجودی ها ، اقلام پیش پرداخت ، قضاوتها و ادعاها ) در فصل 7 که راجع به حسابهای مستقل درآمدهای عمومی و اختصاصی مورد استفاده برای حسابهای مستقل وجوه
پروژه های سرمایه ای می باشد ، توضیح داده شده است .
|
|
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 56 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
ترجمه فصل اول حسابداری دولتی
مقدمه
رهنمود عمومی پذیرفته شدة حسابداری دولتی سال 2005 تمام اعلامیه های رسمی تصویب شده توسط کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) مربوط به نوامبر 2004 را با هم ادغام نمود. این فصل برای این طرح شده که خواننده تمام اعلامیه های رسمی را که اخیراً توسط کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) تصویب شده ، به روز نماید و همچنین تمام متون پیشنهادی برای صورتها یا تفاسیر جدید پیشنهادی را که اخیراً منتشر شده اند ، گزارش دهند. سایر انتشارات مربوط از سوی سازمانهایی مانند انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA) نیز از این جمله اند. بیانیه های کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) ، و منابع اجرا سازی مربوط به استاندارد نمونة گزارشگری مالی در کل کتاب در هم ادغام شده و به طور جامع گنجانده شده اند.این فصل اطلاعات معاملات مهمی را در مورد اجرای مدل جدید گزارشگری مالی منافع این دولت ها ارائه می دهد که به مدل جدید گزارشگری مالی تبدیل می شوند. این فصل همچنین در برگیرندة اطلاعات مربوط در مورد دستور جلسة فنی کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) برای سال آینده می باشد که به خوانندگان اطلاعاتی می دهد که زمینه را برای شرایط لازم (GASB) کمیته استانداردهای حسابداری مالی در آینده فراهم می کند.
به ویژه این فصل اسناد زیر را معرفی میکند :
|
|
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 25 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
بودجه
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-روشهای تنظیم بودجه 1
2-روشهای برآورد و تنظیم درآمدها 2
3-روش سال ما قبل آخر 3
4-روش حد متوسطه ها 4
5-روش پیش بینی مستقیم 5
6-روش سنجیده منظم 5
7-روشهای برآورد هزینه ها ( طرف دیگر بودجه ) 6
8-مراحل تهیه و تنظیم بودجه متداول 8
9-بودجه ریزی افزایشی 10
10-بودجه برنامه ای 11
11-بودجه عملیاتی 16
12-مقایسه بودجه برنامه ای و بودجه عملیاتی 16
13-مزایای اندازه گیری کار 19
14-روشهای برآورد هزینه در بودجه عملیاتی 21
15-نظام بودجه بندی طرح و برنامه 24
16-بودجه بندی بر مبنای صفر 27
17-بودجه ریزی بر مبنای هدف 30
بودجه دو طرف دارد : درآمد و هزینه . هر یک از این دو طرف باید با دقت بسیار و صحت هر چه بیشتر سنجیده شوند ؛ زیرا برآورد ارقامی که پایه و اساس منطقی نداشته باشد نه تنها مفید نیست ، بلکه می تواند زیانبار نیز باشد .
چون بودجه نوعی برنامه است و بودجه نویسی نیز نوعی برنامه ریزی ، تا حد امکان باید این برنامه را استواری بخشید ؛ از این رو برای پیش بینی در درآمدها و برآورد هزینه ها روشهای مختلفی ابداع شده است که روز به روز از نظر علمی و فنی به اهمیت آنها افزوده می شود .