دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود پروژه

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

اشتباهات فاحش مدیران ارشد چیست؟

رابرت دانهاممدیر پیشین سیستمهای کامپیوتری موتورولا و بنیانگزار برنامة سراسری پرورش مدیران اجرایی 14 اشتباه فاحش مدیران ارشد را بدون توجه به صنعت چنین توصیف می کند
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 41
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
۱۴ اشتباه فاحش مدیران ارشد

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

۱۴ اشتباه فاحش مدیران ارشد

رابرت دانهام"مدیر پیشین سیستمهای کامپیوتری "موتورولا" و بنیانگزار برنامة سراسری پرورش مدیران اجرایی 14 اشتباه فاحش مدیران ارشد را بدون توجه به صنعت چنین توصیف می کند:

1- گوش ندادن:

به سخنان کارکنان خود توجه نمی کنید بلکه فقط با آنها صحبت می کنید. نتیجه این شیوه فقدان تعهد, وفاداری و احساس تعلق و نیز افزایش انزجار و دلسردی کارکنان است.

ERP چیست؟

از آنجائیکه محیط کسب وکار عصر اطلاعات فعلی رقابت شدیدی را در اخذ اطلاعات و دانش ایجاد نموده است ،ضرورت دارد سیستم ها ی اطلاعاتی سازمانها
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 42
فرمت فایل doc
حجم فایل 126 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
ERP چیست؟

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

ERP چیست؟

دیباچه

از آنجائیکه محیط کسب وکار عصر اطلاعات فعلی رقابت شدیدی را در اخذ اطلاعات و دانش ایجاد نموده است ،ضرورت دارد سیستم ها ی اطلاعاتی سازمانها تا حد ممکن پیوستگی خود را حفظ کند وچنانچه بخواهند از هم جدا و به صورت جزیره های اطلاعاتی مستقل کار کنند اطلاعات مطلوبی از آنها نمیتوان استخراج کرد.

بسیاری از متخصصان ITبر این عقیده اند که تنها بخشی از اطلاعات سازمان در فرآیند های تصمیم گیری مورد استفاده قرار می گیرد، و بسیاری از آنها به علت فقدان متخصصان فن همچنان بی استفاده باقی می ماند .

مانند گازهای ذیقیمتی که به علت فقدان امکانات با بی توجهی تصمیم گیران سالها بر سر چاههای نفت سوزانده میشوند . بنابر این هر ابزاری ازIT که بتواند به سازمانها در جهت ممانعت از به هدر رفتن ارزشمند ترین منبع آن کمک نماید ، ودر عین حال سازمان را در جهت حرکت از حالت وظیفه گرائی سنتی به سمت فرایند گرائی یاری کند میتواند در بهبود روشهاو افزایش بهره وری منابع سازمان موثر واقع شود .

فناوری اطلاعات(IT) ومهندسی مجدد فرایندهای عملیاتی (BPR) دو ابزار حیاتی در جهت توسعه کیفی و کمی سازمانها برای گردآوری وبهره وری اصولی از منابع اطلاعاتی است .

راه حلهایERP در حال حاضر مناسبترین بستر و ابزار در هر دو جهت فناوری اطلاعات و مهندسی مجدد فرایندها است.

مقدمه

رشد غیر قابل پیش بینی فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه های گذشته که با تکیه بر توسعه صنایع مختلفی ازجمله الکترونیک، کامپیوتر، مخابرات و ... صورت گرفته، بر جنبه های مختلف عملکرد سازمانها تاثیرات شگرفی داشته است. همزمان با این تغییرات، محیط فعالیت سازمانهای مختلف پیچیده تر شده و به همین جهت نیاز به سیستمهایی که بتواند ارتباط بهتری بین اجزای مختلف سازمانی برقرار کرده و جریان اطلاعات را در بین آنها تسهیل کند، افزایش چشمگیری یافته است. این سیستمها که در مجموع به سیستمهای سازمانی Enterprise Systems (ES) معروف هستند، زمینه ای را فراهم آورده اند که مدیران بتوانند در تصمیم گیری های مختلف خود از اطلاعات مناسب در هر جا و در زمان مناسب استفاده نمایند.

از اوایل دهه 1990 میلادی، ظهور نرم افزارهای یکپارچه ای تحت عنوان Enterprise Resource Planning (ERP) با هدف قراردادن سازمانهای بزرگ، توسعه بسیار زیادی پیدا کردند. این نرم افزارهای بسیار قدرتمند، پیچیده و گران قیمت، سیستمهای از پیش طراحی شده ای هستند که پس از اندک تغییراتی در آنها ( Customization ) توسط مشاوران پیاده ساز و مشاوران تحلیل فرایندهای سازمانی، پیاده سازی و اجرا می شوند. در بسیاری از موارد سازمانها به دلیل اجبار در تبعیت از منطق حاکم بر این نرم افزارها، مجبور به اصلاح و بازبینی مجدد فرایندهای خود هستند

مدیریت چیست؟

از زمانی که بشر به زندگی اجتماعی روی آورد برای رفع نیازهای خود همواره در کارهای دسته جمعی و گروهی نیاز به هماهنگی و رهبری و در بسیاری موارد برنامه ریزی و سازماندهی پیدا کرد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 34
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
مدیریت چیست؟

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

مدیریت چیست؟

مقدمه

از زمانی که بشر به زندگی اجتماعی روی آورد, برای رفع نیازهای خود همواره در کارهای دسته جمعی و گروهی نیاز به هماهنگی و رهبری و در بسیاری موارد برنامه ریزی و سازماندهی پیدا کرد.

در هر زمینه ای که برای تحقق اهداف دسته جمعی نیاز به همکاری پیدا می شد.

ولی واقعیتی که وجود دارد این است که بدون وجود اندیشه مدیریتی از بدو زندگی اجتماعی انسانها, یا از بدو تاریخ, عمل مدیریت وجود داشته است.

بررسی تاریخ ملل باستانی مانند مصر, چین, ایران و روم نشانگر آنست که بدون وجود سیستمهای منطقی از اعمال سازمان یافته و نظامدار و بدون مدیریتی دقیقی امکان اجرای سیستمهای آبیاری و کشاورزی منظم برای آبادانی سرزمینهای آنها, ساختن آثار معماری بسیار عظیم و دقیق و زیبا و بسیاری از موارد دیگر امکان پذیر نبود.

تعریف مدیریت

ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 45
فرمت فایل doc
حجم فایل 145 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
تعریف مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

تعریف مدیریت

مقدمه

ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است .
وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای اقتصادی و تولید است .معتقدین به این مکتب یک عمل را تا انجا درست قلمداد میکند. که برای فرد یا افرادی بیشترین خوشی و اسایش را به بوجود اورد به بیان دیگر ملاک درستی یک عمل نتایج ان است نه شیوه انجام ان عمل.

تعریف مدیریت

مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.

واقعا باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا چه حد علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از طریق مدریت آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به کار بستن اندوختها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر توانستن .»

نظریه نقشهای مدیریتی

جدیدترین نظریه مدیریت نظریه نقشهای مدیری است اساس این نظریه این است که آنچه را مدیر انجام میدهد باید ملاحظه نمود و بر پایه چنین ملاحظاتی فعالیتها یا نقشهای مدیری را معین کرد . آدیزس (adizes ) با مطالعه مدیریت برای اداره موثرهر سازمان چهارنقش « مدیر تولید ـ اجرای ـ ابداعی و ترکیبی » را لازم میداند هر یک از این نقشهای مدیری با یکی از خرده سیستم و یک سیستم اجتماعی ارتباط دارد .

زیرا هر نوع سازمانی خواه بازرگانی،صنعتی یا اداری یک سیستم اجتماعی است و بیشتر خرده سیستم های اجتماعی مرکب از خرده سیستم های به هم پیوسته زیادی هستند . که شامل خرده سیستم های انسانی ، اجتماعی ، اداری ، ساختاری ، اطلاعاتی ، تصمیم گیری و تکنولوژی اقتصادی است . ادریزس این چنین استدلال می کند که به طور کامل هر چهار نقش را ایفا کنند و هیچ گونه سبک مدیری غلط نداشته باشند اندکند زیرا چنین مدیری باید تکنسینی عالی ، رئیس ،مبتکر و نیز ترکیب کننده باشد. هر مدیری با توجه به نوع کار سطح سازمان و شرایط محیطی به درجاتی از مهارتها ی مدیری نیاز دارد .

مدیریت به شکل یک هرم است که در پایین ان عالی ،در وسط میانی ، در بالا عملیاتی ؛مدیران عملیاتی ،این مدیران سرشان بسیارشلوغ است و مراجعه مکرر افراد موجب انقطاع کارشان می شود . و اغلب مجبورند برای نظارت در رفت وامد باشند و برای پرسنل خود ماموریتهای کاری خاص تعیین کنند وبا برنامه عملیاتی تفصیلی کوتاه مدت طرح ریزی کنند.

فهرست مطالب :

عنوان : صفحه :

مقدمه .......................................................... 1

تعریف مدیریت .................................................. 1

نظریه نقش های مدیریتی ........................................ 2

خلاقیت مدیران.................................................. 3

چه کسی خلاقیت و نو آوری می کند .............................. 3

مدیریت موفق و مؤثر............................................ 4

چگونه می توان مدیر موفق و مؤثری بود........................... 4

برنامه ریزی.................................................... 5

تعریف برنامه ریزی............................................. 5

فلسفه و ضرورت برنامه ریزی .................................. 5

سازماندهی ..................................................... 5

تعریف سازماندهی................................................ 6

انواع مختلف سازماندهی ......................................... 6

تعریف سازمان رسمی ............................................ 6

تعریف سازمان غیر رسمی ....................................... 7

وظایف مدیریت ................................................. 7

روند تکامل مدیریت ............................................. 10

رویکردهای کلاسیک............................................ 11

اصل مدیریتی فایول بدین شرح اند ................................ 13

رویکردهای نوین ............................................... 15

مدیریت کنترل کیفیت جامع ....................................... 17

تعریف گروهها ی کنترل کیفیت ................................... 18

کیفیت .......................................................... 22

اصل چهارده گانه دمینگ ......................................... 26

جوزف جوران ................................................... 28

فیلیپ کرازبی .................................................. 31

نظریه اسلام در مدیریت منابع انسانی ............................. 33

اهتمام به مدیریت انسانی ......................................... 36

مدیریت مبتنی بر رشد از دیدگاه قرآن ............................ 37

مدیریت رحمانی یا رحیمانه ...................................... 39

نظام مدیریتی خداوند ............................................ 41

پردازش مدیریت رحمانی ........................................ 41

ویژگیهای قواعد اداری مدیریت رحمانی .......................... 45

منابع .......................................................... 57

دانلود پایان نامه جو سازمانی (رشته مدیریت)

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی دررشته علوم تربیتی گرایش ‹‹ مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی ››
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 34
فرمت فایل doc
حجم فایل 107 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85
جو سازمانی (رشته مدیریت)

فروشنده فایل

کد کاربری 3410
کاربر

جو سازمانی (رشته مدیریت)

چکیده پایان نامه

این تحقیق با عنوان ‹‹ بررسی مقایسه ای جو سازمانی دانشکده های ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه .......... درسال تحصیلی ....... ›› به بررسی جوهای حاکم بر دو دانشکده مذکور براساس انواع جوهای پیشنهادی هالپین وکرافت می پردازد که عبارتند از: جو باز، خودگردان، کنترل شده، دوستانه، پدرانه وبسته ودارای ابعاد هشتگانه : روحیه، صمیمیت، بازدارندگی، عدم تعهد شغلی، نفوذ، مراعات، تأکید برتولید وفاصله گیری است.

دراین پژوهش هشت سوال براساس ابعاد هشتگانه جو پیشنهادی هالپین وکرافت مطرح گردیدکه درنهایت فرضیات 1و2و3و5 رد نمی شوند وفرضیات 4و6و7و8 رد می شوند.

دراین سوألات به ترتیب مطرح شده بود:

سوأل 1- آیا روحیه سازمانی دردانشکده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟

سوأل 2- آیا صمیمیت سازمانی دردانشکده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟

سوأل 3- آیا بازدارندگی سازمانی دردانشکده ادبیات نسبت به علوم پایین تراست؟

سوأل 4- آیا عدم تعهد شغلی دردانشکده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟

سوأل 5- آیا مراعات دردانشکده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟

سوأل 6- آیا نفوذ دردانشکده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟

سوأل 7- آیا تأکید برتولید دردانشکده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟

سوأل 8- آیا فاصله گیری دردانشکده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟

درنهایت محققین پس از بررسی داده های بدست آمده به این نتیجه گیری می رسند که هیچ کدام از دو دانشکده بطور مطلق دریکی از انواع جوهای پیشنهادی هالپین وکرافت قرار نمی گیرند اما محققین حدوداً مشخص می سازند که دانشکده ادبیات دارای جوی دوستانه ودانشکده علوم جوی مابین باز، دوستانه وپدرانه دارد.

فهرست مطالب


عنوان صفحه

فصل اول : کلیات

- مقدمه 2

- بیان مسأله 3

- اهمیت تحقیق 4

- فرضیه های پژوهش 5

- تعاریف عملیاتی 6

فصل دوم: مروری برادبیات پیشینه تحقیق

- مقدمه

1- بخش اول: ادبیات ومعانی نظری 10

- تعاریف جو سازمانی 11

- انواع جو سازمانی 15

2- بخش دوم: پیشینه پژوهش 21

- پژوهش های خارجی 21

- پژوهش های داخلی 21

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

- نوع تحقیق 24

- جامعه آماری 24

- نمونه آماری 24

- نحوه جمع آوری داده ها وکسب اطلاعات 25

- ابزار اندازه گیری 25

- روایی وپایانی ابزار اندازه گیری 25

- روش نمره گذاری پرسشنامه یافته های مربوط به آن 27

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها

- مقدمه 29

- تجزیه وتحلیل توصیفی 30

فصل پنجم: خلاصه ونتیجه گیری داده ها

- مقدمه 63

- خلاصه ونتیجه گیری 77

- پیشنهادها 78

- محدودیت ها 78

- منابع ومآخذ 80

ضمائم: پرسشنامه توصیف جو سازمانی 82